ایران بدن

خواص قهوه برای پوست و طرز تهیه اسکراب و ماسک قهوه

خواص قهوه برای پوست و طرز تهیه اسکراب و ماسک قهوه

شاید همیشه از قهوه به عنوان یک هوشیار کننده و برای بیدار ماندن برای شب امتحان و یا رانندگی در شب، چربی سوزی و غیره شنیده‌اید. اما علاوه بر اینها قهوه فواید بسیاری برای پوست و مو دارد که ما در این مقاله به شرح فواید و استفاده‌های آن برای پوست و همچنین روش تهیه انواع ماسک و اسکراب‌های قهوه می پردازیم.

قهوه از تیرگی دور چشم جلوگیری می‌کند

وقتی به دلایلی مانند کار زیاد یا رفتن به میهمانی نتوانسته باشید به میزان کافی بخوابید، صبح روز بعد برای هوشیار شدن یک راست به سراغ یک فنجان قهوه خواهید رفت. قهوه علاوه بر نیرو بخشیدن به شما، از تیرگی اطراف چشمان به دلیل کم خوابی جلوگیری می‌کند. قهوه با داشتن ویتامین K، حجم رگ های خونی در پوست زیر چشمان را کاهش داده و به رفع پف زیر چشم نیز کمک می‌کند. پس با نوشیدن یک فنجان قهوه علاوه بر نیرو گرفتن برای شروع یک روز عالی، زیباتر و شاداب‌تر نیز به نظر خواهید رسید.

ماسک جوان کننده پوست صورت با قهوه

ماسک جوان کننده پوست صورت با قهوه

مواد لازم برای ماسک:

  • ۴ قاشق غذاخوری قهوه فوری یا تفاله ریز و نرم
  • ۴ قاشق غذاخوری پودر کاکائو تلخ
  • یک عدد تخم مرغ یا ۴ قاشق غذاخوری ماست معمولی
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل گرم شده

طرز تهیه ماسک جوان کننده پوست:

پودر قهوه و کاکائو تلخ را در یک ظرف ریخته و سپس کاملا مخلوط کرده و در ظرف شیشه ای مورد نظرخود قرار دهید. تخم مرغ (یا ماست یا شیر) را به مواد مخلوط شده اضافه کنید. برای مخلوط کردن می توانید از یک چنگال استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید، چنانچه از تخم مرغ استفاده می کنید مخلوط کاملا غلیظ شود. عسل را به مخلوط اضافه کرده و با چنگال مواد را آنقدر بزنید تا کاملا یک دست شود. ماسک را روی پوست صورت خود – به استثنای دور چشم ها – قرار داده و کمی صبر کنید تا خشک شود. مواظب باشید که پوست تان هنگام استفاده از ماسک قهوه خراشیده نشود، چون تفاله قهوه می تواند سطح پوست را خراش دهد. از یک لیف حمام گرم و مرطوب برای پاک کردن ماسک استفاده کرده و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این ماسک، ماسک ضخیمی است. اگر دوست دارید از ماسک نازکتری استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که از ماست ساده به جای تخم مرغ استفاده نمایید. محصولات لبنی به مرطوب کردن پوست شما کمک می کند.

تذکر: قبل از استفاده از این ماسک روی پوست، آنرا روی سطح داخلی بازو که حساس‌تر است امتحان کنید تا مطمئن شوید که به مواد تشکیل دهنده ماسک حساسیت ندارید. و فراموش نکنید که قبل از مصرف آن آرایش روی پوست خود را تمیز کرده پوست را بشویید و کاملا خشک نمایید.

ماسک قهوه برای رفع چین و چروک پوست

ماسک قهوه برای رفع چین و چروک پوست

ماسک صورت قهوه و کاکائو یکی از محبوبترین ماسک های ضد پیری است و دارای تاثیرات شگفت انگیزی است. این ماسک چین و چروک را کاهش می دهد در حالی که باعث درخشندگی پوست شما می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک قهوه و کاکائو:

  • ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ۴ قاشق غذاخوری ماست یا شیر
  • ۲-۱ قاشق غذاخوری عسل

همچنین بسته به نوع پوست خود می توانید مواد تشکیل دهنده دیگر را نیز در ماسک صورت قهوه و کاکائو اضافه کنید. اگر پوست تان خشک است می توانید ماست یا خامه را همراه با عسل اضافه کنید و یا اگر شما دارای پوست چرب هستید می توانید آب لیمو را به آن اضافه کنید. ماسک ما مناسب پوست های خشک می باشد.

طرز تهیه ماسک قهوه و کاکائو: برای آماده سازی ماسک ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه را ترکیب کنید و به خوبی با ۴ قاشق غذاخوری ماست و ۲-۱۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را در منطقه صورت و گردن خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود و ماسک را بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک قهوه برای لایه برداری پوست – روش اول

قهوه کوبیده شده همراه با مواد دیگری که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شوند، مانند ماست، لایه‌برداری شگفت‌انگیز برای پوست شماست. لایه‌برداری پوست با قهوه باعث برداشته شدن سلول‌های مرده از سطح پوست شما شده و پوست را لطیف می‌کند. لایه برداری از پوست به کمک قهوه پوست شما را محکم‌تر و مقاوم‌تر، درخشان‌تر و روشن‌تر از قبل می‌کند. همچنین می‌توانید برای بهره بردن از این خواص شگفت‌انگیز قهوه، از محصولات بهداشتی پوستی استفاده کنید که در ترکیبات آن‌ها از قهوه استفاده شده است.

لایه برداری پوست با ماسک قهوه – روش دوم

برای تهیه این ماسک قهوه لایه بردار به مواد زیر نیاز داریم:

  • ۲ قاشق غذاخوری قهوه
  • یک قاشق غذاخوری نمک دریا
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه ماسک قهوه: ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه را با ۱ قاشق نمک دریا و ۱ قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را به صورت دورانی روی پوست بمالید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.از این ماسک می توانید برای همه ی بدن استفاده کنید.

اسکراب قهوه برای درمان سلولیت

اسکراب قهوه برای درمان سلولیت

سلولیت به ناهمواری های سطح بدن در قسمت هایی مانند کشاله های ران، شکم و باسن اطلاق می شود. سلولیت بیشتر در میان دختران نوجوان و زنان میانسال رایج است البته ذکر این نکته ضروری است که سلولیت یک بیماری محسوب نمی‌شود اما در بدن ظاهری نازیبا ایجاد می‌کند.

در این قسمت می خواهیم شما را با دستور ساخت و طرز تهیه اسکراب قهوه برای درمان سلولیت آشنا کنیم، اسکرابی که شما را از شر توده های چربی خلاص می کند.

مواد لازم برای تهیه اسکراب قهوه:

  • ۱۰۰ گرم پودر قهوه درشت آسیاب شده
  • ۶ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۳ قاشق غذاخوری نمک دریا یا شکر

طرز تهیه اسکراب قهوه:

ابتدا پودر قهوه را درون یک ظرف ریخته سپس سه قاشق نمک دریا را به آن اضافه می‌کنیم. اگر روغن نارگیلتان به صورت جامد است ابتدا آن را در مایکروویو و یا به وسیله گرمای غیر مستقیم مایع کنید سپس ۶۶ قاشق غذا خوری از آن را به مخلوط نمک و قهوه اضافه کنید .حال با یک قاشق محتویات اسکراب را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. اسکراب حاصل شده را درون یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید. سعی کنید از ظروفی استفاده کنید که رطوبت و گرد و غبار وارد آن نشود.

نحوه استفاده:

قبل از استفاده از اسکراب برای افزایش جریان خون در بدن می‌توانید با یک برس آرام نواحی سلولیت را به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس درون حمام اسکرابی که تهیه کردید را بر روی نواحی سلولیت به آرامی قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه در هر بار رفتن به حمام از اسکراب استفاده کنید.

ماسک قهوه برای رفع پف زیر چشم

کافئین به عنوان یک تنگ کننده برای کاهش تورم و التهاب در اطراف چشم کار می کند. بنابراین با استفاده از ماسک قهوه و عسل میتوانید از پف زیر چشم خلاص شوید واز خواص ضد پیری قهوه و عسل بهره مند شوید.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری قهوه
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری سر پر قهوه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آن را زیر چشم و روی خطوط چین و چروک پوست به صورت دایره وار بمالید و بعد از ۲۰۰ دقیقه بشویید.

اسکراب قهوه برای نرمی و لطافت پوست

اسکراب قهوه برای نرمی و لطافت پوست

مواد لازم:

  • ۴ قاشق قهوه
  • ۲ قاشق شکر قهوه ای
  • ۶ قاشق روغن زیتون یا روغن نارگیل مایع
  • یک قاشق عسل

طرز تهیه اسکراب قهوه برای نرمی پوست:

تمام مواد را با هم ترکیب کنید. پوست مرطوب خود را با این اسکراب با حالت دایره وار برای چند دقیقه ماساژ دهید. به مناطق سلولیت و جاهایی که پوست خشک دارد توجه زیادی کنید، سپس پوست خود را با آب بشویید. پوست شما بسیار نرم، مرطوب و صاف خواهد شد. کافئین موجود در این اسکراب می تواند در کاهش سلولیت و نرم شدن پوست بسیار مفید باشد، شکر به عنوان یک لایه بردار ملایم، عسل پوست را تغذیه و روغن به هیدراته شدن کمک خواهد کرد و خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

اسکراب بدن قهوه

  • مواد لازم:
    • ۴ قاشق قهوه
    • ۵ قاشق روغن زیتون

طرز تهیه اسکراب بدن قهوه:

با مخلوط کردن ۴ قاشق قهوه با ۵ قاشق روغن زیتون اسکراب قهوه و روغن زیتون به دست می آید. پوست خود را با این اسکراب برای چند دقیقه در حمام ماساژ دهید، بخش هایی از پوست که سلولیت داردرا بیشتر ماساژ دهید، سپس اسکراب را با آب بشویید و تمیز کنید. وقتی که پوست خود را با اسکراب قهوه ماساژ می دهید، به گردش خون کمک نموده و در نتیجه پوست مرطوب می شود. در صورت استفاده منظم از اسکراب بدن قهوه، پوست شما لطیف شده و زیری پوست از بین می رود.

اسکراب قهوه برای پوست صورت

مواد لازم برای تهیه اسکراب قهوه:

  • یک قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر
  • یک قاشق غذاخوری قهوه
  • یک قاشق غذاخوری ماست یا کرم

طرز تهیه و روش استفاده: مخلوط ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر با آب گرم ۱۰-۵ دقیقه صبر کرده تا جو خوب نرم شود، . پس از آن، ۱ قاشق غذاخوری قهوه را بریزید. اگر پوست شما خشک است، ۱۱ قاشق غذاخوری از کرم ساده را اضافه کرده، و اگر پوست تانن چرب یا نرمال است، ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده اضافه کنید. به آرامی صورت خود را با این اسکراب برای چند دقیقه ماساژ داده، سپس با آب ولرم بشویید. پوست شما نرم و سالم و درخشان خواهد شد.

خواص قهوه برای مو – رنگ کردن موها با قهوه

خواص قهوه برای مو – رنگ کردن موها با قهوه

اگر می خواهید موهایتان را بدون استفاده از مواد شیمیایی و رنگ موها تیره تر کنند، بهترین گزینه استفاده از قهوه است. مهم ترین مزیت استفاده از قهوه برای بهبود رنگ مو این است که می‌توانید از قهوه ترک با رنگ های روشن، مدیوم و تیره استفاده نمایید و به سلیقه خود میزان تیرگی رنگ موهایتان را تعیین کنید. برای رنگ کردن موها با استفاده از قهوه از دو روش می‌توانید استفاده کنید:

  1. به شامپو مصرفی خود ۲ قاشق مربا خوری پودر قهوه ترک با رنگ مورد نظرتان اضافه نمایید و به صورت مستمر از آن استفاده کنید.
  2. یک لیوان قهوه بسیار غلیظ (قهوه اسپرسو بسیار مناسب است) تهیه کنید سپس بگذارید که کاملاً سرد شود، حال موهای سر را به آن آغشته کرده و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موها را بشویید. با این کار از تیرگی و درخشندگی موهایتان شگفت زده خواهید شد.

پایان

برای اینکه بتوانیم جمع بندی از خواص قهوه داشته باشیم یادآوری چند خاصیت مطرح شده در این مقاله ضروری است. نوشیدن قهوه از دیابت و سرطان پیشگیری می کند، باعث تقویت و بهبود سلامت قلب می شود. موجب افزایش تمرکز ذهنی می شود، به کاهش وزن کمک می کند، از خطر ابتلا به نقرس و بیماری های کبدی را کاهش می دهد. در دیگر خواص قهوه می توان به استفاده از قهوه به عنوان رنگ موی طبیعی برای تیره نمودن موها اشاره کرد. به علاوه کاربردهای فراوانی برای قهوه در بهبود سلامت پوست عنوان شده است که در بخش سوم مقاله به خواص قهوه برای پوست و انواع اسکراب ها و ماسک های قهوه پرداخته ایم.

ایران بدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

تشخیص علائم کمبود ویتامین از روی صورت

Next

چربی‌سوزی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟!