به‌خاطر داشته باشید که بدن از بسیاری غذاها و نوشیدنی‌ها مانند، قهوه، چای، گوشت، ماهی، شیر و به‌ویژه میوه‌ها و سبزیجات آب دریافت می‌کند. به عنوان یک قاعده‌ی تقریبی، شما باید همیشه زمانی که تشنه‌اید آب بنوشید و به اندازه‌ی کافی بنوشید که تشنگی خود را برطرف کنید.

اگر متوجه شدید که سردرد دارید، حال بدی دارید، دائما گرسنه هستید یا مشکل تمرکز دارید، پس ممکن است دچار بی‌‌آبی خفیف شده باشید. نوشیدن آب بیشتر این مشکل را برطرف می‌سازد.

براساس مطالعات، نوشیدن روزانه‌ ۱ تا ۲ لیتر آب برای کمک به کاهش وزن کفایت می‌کند.

آب مورد نیاز بدن در مقیاس‌های مختلف:

لیتر: ۱ تا ۲ لیتر

لیوان : ۴ تا ۸ لیوان

اما در نظر داشته باشید که این تنها یک قاعده‌ی عمومی است. برخی افراد به میزان کمتری آب نیاز دارند، حال آنکه برخی به مقدار بیشتری نیاز دارند.

هشدار: نوشیدن آب بیش از حد نیز می‌تواند منجر به مسمومیت آبی شود. حتی در موارد حاد مانند مسابقات، نوشیدن آب منجر به مرگ شده است!

سخن پایانی

آب ۱۰۰٪ فاقد کالری است، به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند، و اگر پیش از غذا مصرف شود حتی می‌تواند اشتها را فروکش نماید.

اگر آب را جایگزین نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده کنید، مزایای آن حتی بیشتر هم می‌شود؛ راهی خیلی ساده برای کاهش شکر و کالری.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید و باید میزان چشمگیری از وزن خود کم نمائید، علاوه بر نوشیدن آب کارهای دیگری نیز باید انجام دهید؛ آب تنها یکی از موارد است، تکه‌ای خیلی کوچک از یک پازل. در واقع، باید شما باید رژیم غذایی مناسب و ورزش را نیز برای کاهش وزن در نظر داشته باشید.