ایران بدن

گلوتامین چیست؟

گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید موجود در بافت عضله است. این ماده از کم کاری عضلات جلوگیری می کند و ترمیم آنها را بهبود می بخشد. در واقع پس از ورزش هر چه بهتر و سریعتر به حالت اولیه خود برگردید بهتر و قوی تر می توانید به ورزش ادامه دهید.

گلوتامین از دسته اسید آمینه های غیر ضروری است که در بدن به میزان بسیار ساخته می شود اما در تمرینات سنگین از این اسید آمینه به عنوان سوخت بدن استفاده می شود و پس از تمرین بدن از این اسید آمینه تهی می گردد. جالب است بدانید که ۶۰ تا ۷۰ درصد اسید آمینه های بدن را گلوتامین تشکیل داده است.

[tblg1]

به گلوتامین غذای مغز یا اسید آمینه متفکران نیز می گویند. این مکمل تاثیر بسیاری بر روی تمرکز و تقویت حافظه دارد، از این رو در ورزش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد . ورزشکاران رزمی و کشتی گیران که احتیاج به تمرکز کافی و از بین بردن استرس در مقابله با حریفن قدر را دارند، گلوتامین بهترین انتخاب برای آنهاست. در دوره های کات که شما خود را برای مسابقات آماده می کنید و رژیم غذایی خود را محدود می کنید ، بدن شما برای بدست آوردن سوخت ، پروتئین های موجود در بافت ها را تجزیه می کند که برای مقابله با این روند و از دست ندادن حجم بدن ، گلوتامین بهترین چاره کار است.
از مهمترین فواید گلوتامین: سرعت بخشیدن به ریکاوری و بازسازی عضلات پس از تمرین و مقابله با هورمون کورتیزول که این هورمون باعث فرسایش و تحلیل عضلات می شود. از سوی دیگر سیستم ایمنی بدن را که بر اثر تمرینات سنگین تضعیف می گردد ، تقویت می کند و باعث سرعت بخشیدن به سوختن چربی های بدن می گردد. این ماده به بدن کمک می کند مواد غذایی را بهتر جذب کند و در جابجایی اسید آمینه های دیگر نقش اساسی دارد.

ایران بدن

یک فکر

  1. بازتاب: 10 مکمل برتر در بدنسازی | ایران بدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You are here

گلوتامین چیست؟

Next

ساخت مکمل های قبل از تمرین