ایران بدن

مضرات موبایل و راه های پیشگیری

مضرات موبایل و راه های پیشگیری

 

تحقیقاتی جالب درباره مضرات موبایل

۱- آزمایش بر روی تخم مرغ

مدتی قبل، بی بی سی گزارشی از آزمایش یک تخم‌مرغ در کنار یک موبایل را منتشر کرده بود که آن تخم مرغ بعد از گذشت زمانی سفت شده بود. در عکس‌هایی که با استفاده از دوربین‌های حساس حرارتی گرفته شده است، دیده می شود که یک تخم مرغ را در مقابل یک موبایل روشن در حال صحبت کردن گذاشتند و پس از گذشت یک ساعت، تقریباً نیمی از آن سفت شده بود، زیرا عملکرد امواج مایکرویو موبایل مانند امواج مایکروویو‌های خانگی است که هم اکنون در آشپزخانه‌ها وجود دارد.

با مشاهده این آزمایش به خوبی می توان به عمق این فاجعه و مضرات امواج موبایل برای سلامتی انسان پی برد. ببینید که این امواج با تخم مرغ چه کرد، همین کار را با سلول‌های مغز ما می‌کند.

۲- آزمایش بر روی خرگوش

در سوئد روی یک خرگوش آزمایش جالبی انجام دادند. یک خرگوش را کنار یک موبایل گذاشتند که آن موبایل همواره روشن بود. در این مدت هم تغذیه کاملی به آن می‌دادند. پس از ۲ ماه خون و سلول‌های خرگوش را برای آزمایش به آزمایشگاه بردند و نتیجه جالب توجهی را اعلام کردند؛ آن خرگوش با ادامه این وضعیت بیشتر از یک سال زنده نمی‌ماند. حال باید ببینیم اگر روی یک انسان چنین آزمایشی انجام دهند نتیجه چه می‌شود! اگرچه فکر نکنم کسی داوطلب این آزمایش پیدا شود. نمونه نسبی آزمایش شده این کار برای انسان را می‌توانید در افرادی ببینید که شغلشان مرتبط با رادارهای نظامی است. آن‌ها طول عمر بسیار کمی دارند و یا بسیاری از آن‌ها در زمان سالخوردگی به بیماری هایی مبتلا می‌شوند که در افراد عادی کمتر دیده می‌شود.

مضرات استفاده زیاد از موبایل

مهم ترین مشکل موبایل برای انسان : اول اینکه سلول‌های بدن انسان در گستره ۱۰ تا ۱۰۰۰ هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اکثر موبایل‌ها نیز در گستره ۲۷۰ تا ۱۸۰۰۰ هرتز ارتباط برقرار می‌کنند.می‌بینید که گستره امواج الکترومغناطیسی موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم‌پوشانی دارد و این مسأله باعث ایجاد اختلالات جبران‌ناپذیری به بدن می‌شود، مانند ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن. همچنین ثابت شده که این امواج تأثیر بدی در باروری مردان دارد، زیرا اسپرم‌ها را می‌کشد و باعث کاهش قوای جنسی آقایان می‌شود، مخصوصاً در کسانی که موبایل را به کمرشان می‌بندند. من فکر کنم با وجود استفاده زیاد آقایان از موبایل، در ۵۰ سال آینده خیلی از آن‌ها نابارور شوند یا حداقل توانایی‌های جنسی‌شان کاهش یابد.

موبایل سرطان زاست. تحقیقات موجهی در این مورد توسط دانشمندان صورت گرفته که این مسأله را اثبات می‌کند و در بسیاری از روزنامه‌های آلمان نیز این مسأله گفته شد.علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمر وپارکینسون را هم افزایش می‌دهد. حتی تحقیقات جدید نشان داده اند که اگر شخصی ۲۲ دقیقه با موبایل‌ صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلا تغییر می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار دارد.میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند.هر ۰۰۴/۰ ثانیه این امواج به بدن ما برخورد کرده و از آن عبور می‌کنند. حال شما اگر یک روز موبایل را با خود حمل کنید حساب کنید چند بار در معرض آن‌ها قرار می‌گیرید؟ این ها تحقیقات مستند است.

خطرات امواج موبایل برای همه یکسان است یکی از بدترین چیزها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.این مسأله باعث ضعیف شدن سیستم‌های مختلف بدن می‌شود که شاید هنگامی که فرزند به دنیا آمد در آن دیده نشود، ولی پس از سال‌ها بیماری‌های مختلفی خود را نشان دهند. در کشورهای سوئیس و اتریش به خانواده‌ها بسیار تأکید شده که بچه‌های زیر ۱۶سال اصلاً با موبایل صحبت نکنند.چرا؟ شما اگر یک سلول را در نظر بگیرید، دیواره‌ای آن را احاطه کرده است. سلول‌های مغز بچه‌ها هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته‌اند. در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می‌دهند که باعث اختلالات عصبی در آن‌ها می‌شود و مسائلی مانند چشم درد و کم‌ اشتهایی در آنها دیده می‌شود. در کل حدود ۵۸ درصد امواج موبایل‌ها برای کودکان و نوجوانان بیشتر مضر است. علاوه بر آن در برخی کشورهای اروپایی استفاده از موبایل‌ را در فضاهایی که افراد زیادی تجمع کرده‌اند، مانند اتوبوس، صحیح نمی‌دانند، زیرا امواج موبایل تنها به شخص استفاده کننده آسیب نمی‌رساند، بلکه نسبت به میزان فرکانسش افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

علت این که تا کنون اطلاع‌رسانی خوبی در مورد زیان‌های موبایل‌ها نشده این است که این قضیه درست مثل جریان سیگار است. وقتی که کمپانی فیلیپ موریس میلیاردها دلار درآمد از فروش سیگار داشت، اجازه نمی‌داد دانشمندان در این مورد نظر بدهند. حتی اگر به خاطر داشته باشید در سال ۱۹۶۰ ماجرایی برای یک پروفسور که روی سیگار تحقیق می‌کرد رخ داد و او را کشتند. الان فروش موبایل‌ها در دنیا از پُر درآمدترین کارهاست و حتی بسیاری از مراکز آن‌ها دولتی هستند و کسی دوست ندارد از میزان سودش کاسته شود. پس با وجود آگاهی از مضرات آن، هیچ اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. آن‌ها میلیاردها دلار برای راه‌اندازی آنتن‌های BTS خرج کرده‌اند و می‌خواهند سودش را ببرند. اگر بخواهند سیستم‌هایشان را تغییر دهند، باید تریلیون‌ها دلار هزینه کنند. پس راه پر سود برای آن‌ها عدم اطلاع مردم از زیان‌های موبایل است.گفته می‌شود که در ایران اگر در روی خانه‌ای آنتن‌های BTS  را نسب کنند به آن‌ها ماهیانه پول می‌دهند؟! این پول‌ها هیچ گاه جای آن زیان‌ها را نمی‌گیرد و باید تاکید کنم خانه‌هاباید حداقل ۵۰ تا ۶۰ متر از BTSها دور باشند تا امواج به آنها  کمتر ضرر بزند.

در کشورهای اتریش، آلمان و سوییس تاکنون دانشمندان مقالات بسیاری را ارائه داده‌اند و از دولت خواسته‌اند که به گونه‌ای قانون‌گذاری کنند که کمترین میزان زیان به افراد برسد. چندی پیش از دولت‌هایشان خواستند که از نصب آنتن‌های BTS در نزدیکی مهد کودک‌ها، بیمارستان‌ها یا مکان‌های تفریحی که بیشتر کودکان در آن‌ها رفت و آمد دارند جلوگیری کنند. در نروژ هم آزمایش جالبی انجام شد که نشان داد استفاده از موبایل برای بچه‌ها باعث خستگی، کم خوابی و کم اشتهایی می‌شود.

موبایل تنها در زمان استفاده و صحبت کردن با آن ضرر نداردبلکه حمل کردنش هم ضرر دارد. حتی اگر ۳۰ سانتی متر هم از شما فاصله داشته باشد، امواج الکترومغناطیس حدود ۴۰۰ هزار Pw/M22 در هر لحظه با بدن اصابت می‌کند. وقتی که شما با موبایلتان حرکت می‌کنید، جاهایی که آنتن‌ها آنها را کمتر پوشش می‌دهند، گوشی شما سعی بیشتری برای به دست آوردن آنتن می‌کند، در واقع سیگنال‌های بیشتر و قوی‌تری از خود ساطع می‌کند که این موضوع بسیار خطرناک است. حتی به افرادی که مشکل قلبی دارند سفارش می‌شود که موبایل را دور از خود نگه دارند، در صورتی که بعضی‌ها آن را در جیب بغلشان می‌گذارند.خانم‌های باردار باید حداقل ۲ متر از موبایل دورتر باشند. یکی از نکات جالب این است که زمانی که شما با موبایلتان عکس بفرستید یا همانMMS، هزار برابر خطرش بیشتر است. این موضوع را یک دانشگاه اتریشی اثبات کرده است.جاهایی که پوشش کم است، امواج گوشی بیشتر می‌شود و در جاهایی مانند نزدیک آنتن‌های BTS هم که پوشش خوب است، امواج ساطع شده از طرف آنتن‌ها برای بدن بسیار خطرناک است.

در موقع صحبت کردن با موبایل از هر زمان دیگری برای بدن خطرناک ‌تر است. فرض کنید در اتوبان در حال رانندگی هستید. این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند که باعث افزایش میزان برخورد امواج و شدت یافتن آن می‌شود، زیرا در مسیر اتوبان میزان پوشش‌دهی آنتن موبایل یکسان نیست.

استفاده از هندز فری نیز نمی‌تواند درصد امواج را کاهش دهد زیرا هندز فری هم مانند یک آنتن عمل می‌کند و تفاوت خاصی در میزان اصابت امواج با بدن ندارد.

تلفن همراه را به رختخواب نبرید :به گفته دکتر موسوی موحدی همین پدیده در بررسی اثرات امواج در بیماران تالاسمی هم مشاهده شده و در این مورد از نظر ساختار هموگلوبین، ساختمان سوم آن که عامل اصلی عملکردهای این مولکول است، دچار تغییر شده است…حالا دیگر استفاده از تلفن همراه در جامعه کنونی اجتناب‌ناپذیر است و البته نگرانی‌ها درباره اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت انسان با رشد بیش از حد تلفن‌های همراه نیز بیشتر شده است.به تازگی هم اعلام شده براساس بررسی‌های تازه موسسه Pew حدود ۶۵۵ درصد از بزرگسالان گوشی‌های تلفن همراه خود را نیز همراه با خود به بستر می‌برند که این کار از نظر بهداشتی و حفظ سلامت زیانبار است.

استفاده محدود زمانی از تلفن همراه دکتر موسوی موحدی با تاکید بر این‌که هرگز نباید تلفن همراه را با خود به رختخواب برد، ادامه می‌دهد: اثر سوء‌میدان‌های الکترومغناطیسی بویژه میدان تلفن همراه به صورت فزاینده نقش تخریبی در بدن، ارگانیسم‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها و ماکروملکول‌های حیاتی مانندDNA، پروتئین‌ها و آنزیم‌ها دارد. وی با بیان این که در حال حاضر سیستم‌های تلفن همراه دارای فرکانس ۹۴۰ مگاهرتز است که به بیشتر بافت‌های بدن از جمله مغز و حتی گوشت و ماهیچه‌ها آسیب می‌زند، ابراز عقیده می‌کند که نباید به تلفن همراه به عنوان وسیله‌ای بی‌خطر نگاه کرد و هر کس هر اندازه که تمایل داشت از آن استفاده کند؛ بلکه کاربرد تلفن همراه باید همانند مصرف دارو، محدود و کنترل شده و به زبانی دارای دوز مشخص باشد؛ به طوری که یک فرد تنها ساعاتی از روز را می‌تواند از موبایل استفاده کند و پس از آن استفاده دوباره از آن مضر خواهد بود.

دوز استفاده از تلفن همراه برای مبتلایان به بیماری‌های گوناگون متفاوت است استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی ـ بیوفیزیک دانشگاه تهران می‌گوید: مساله مهم دیگری که باید مورد توجه محققان قرار بگیرد، دوز مشخص استفاده از تلفن همراه برای مبتلایان به بیماری‌های گوناگون است؛ مثلا، میزان استفاده از تلفن همراه در افراد دیابتی که در برابر امواج آسیب‌پذیرتر از افراد سالم هستند باید متفاوت باشد. تحقیقات جدید می‌باید میزان استفاده از تلفن همراه را برای هر بیماری معین نماید.

تحقیقات نشان می‌دهد تاثیر میدان الکترومغناطیسی تلفن همراه با هموگلوبین موجب تغییرات ساختاری در آن و کاهش پیوند اکسیژن با هموگلوبین می‌شود. همچنین اختلال در عملکرد هموگلوبین، موجب آزادسازی اکسیژن بیشتر در بافت و در نهایت بروز ناهماهنگی در واکنش‌های بدن می‌شود.

دگرگونی در عملکرد هموگلوبین خون  اثرات سوءتغییر ساختاری هموگلوبین خون تحت تاثیر امواج تلفن همراه تنها به آزادسازی بیش از حد اکسیژن در بافت محدود نمی‌شود، بلکه بر سایر وظایف هموگلوبین هم تاثیر منفی می‌گذارد. همین پدیده در بررسی اثرات امواج در بیماران تالاسمی هم مشاهده شده و در این مورد از نظر ساختار هموگلوبین، ساختمان سوم آن که عامل اصلی عملکردهای این مولکول است، دچار تغییر شده است.

خطر استفاده همزمان از تلفن همراه با مایکروویو یا رایانه تداخل استفاده از تلفن همراه و وسایل یاد شده اثرات سوء امواج تلفن همراه را تشدید می‌کند. همچنین بدترین شکل تداخل در استفاده همزمان از تلفن همراه و مایکروفر است. از سوی دیگر شرایط استفاده از تلفن همراه در اثرات آن تعیین‌کننده است به عنوان مثال استفاده از تلفن همراه در مکان‌های مسقف و شهرهای آلوده دوز خاصی را طلب می‌کند که امیدواریم با شروع تحقیقات بتوان دوز استفاده از موبایل برای هر فرد مانند زن، مرد، کودک و غیره رامشخص کرد.

بدترین شکل مکالمه؛ قرار دادن تلفن کنار گوش هنگام صحبت‌کردن است و البته قرار دادن در کمر هم آسیب‌های جدی به انسان وارد می‌کند.تلفن همراه در مواقع عدم استفاده باید بیش از یک متر با کاربر فاصله داشته باشد، صحبت با تلفن همراه باید در فضایی باز و در کمترین زمان مکالمه باشد. استفاده از تلفن همراه در حالت اضطرار است نه به صورت مداوم. اگر کسی می‌خواهد صحبت طولانی‌تر داشته باشد باید از تلفن ثابت استفاده کند و در صورتی که فرد در جایی هست که تلفن ثابت وجود دارد بهتر است تلفن همراه خاموش شود. بهترین حالت در هنگام پیاده‌روی هم گذاشتن تلفن همراه داخل کیف است.

18 توصیه برای کاهش مضرات امواج موبایل:

۱۸ توصیه برای کاهش مضرات امواج موبایل:

۱٫مدت زمان مکالمهتان را کاهش دهید:

بهترین راهکار این است که مدت زمان تماس و مکالمه با تلفن همراهتان را کاهش دهید. مطالعات نشان میدهد که اگر
شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار میگیرد.

۲٫کودکان فقط در مواقع ضروری:

این به هیچ وجه درست نیست که کودکان یک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند چون مغز کودکان در حال
رشد است و اثر امواج تلفن همراه بر آن بیشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد ضروری با تلفن همراه خود صحبت
نکنند.

۳٫تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمر بندتان قرار ندهید:

بهتر است تلفن همراه را در جیب شلوارتان قرار ندهید چون بافتهای بخش پایینی بدن بیشتر از بافتهای سر و صورت،
اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب میبینند. نتایج یک مطالعه نشان میدهد مردانی که تلفن همراه را در
جیب شلوارشان قرار میدهند تعداد اسپرم‌هایشان ۳۰ درصد کاهش پیدا میکند.

۴٫اول بگذارید ارتباط برقرار شود:

اگر شما از هدست یا گوشی استفاده نمیکنید وقتی شماره میگیرید اجازه دهید اول تلفن همراهتان وصل و ارتباط با
طرف مقابل برقرار شود سپس آن را روی گوشتان قرار دهید در این صورت تحت اشعه مضر کمتری قرار میگیرید. شما
میتوانید برقرار شدن ارتباط را روی صفحه تلفن همراهتان ببینید.

۵٫تلفن همراهتان را داخل پوششهای فلزی و محفظههای دربسته فلزی قرار ندهید:

برای موبایلتان پوششهای فلزی نخرید و آن را درون بسته‌های فلزی دربسته قرار ندهید. این محفظه‌های فلزی مانند
یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می‌آیند تشدید میکنند.

۶٫تلفن همراهی با میزان اسِ.ایِ.آر پایینتر (جذب کمتر اشعه برای بدن) بخرید:

هنگام خرید تلفن همراه به میزان اِس.اِی.آر آن توجه کنید. این عدد بهطورمعمول به وسیله شرکت سازنده تلفن همراه
روی گوشی و یا کاتالوگ آن درج میشود و نشان میدهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن
شما میشود. هرچه این عدد در یک گوشی تلفن همراه پایینتر باشد آن گوشی ایمنتر است و بیشتر شما را از آثار
مخرب اشعههای تلفن همراه مصون نگه میدارد.

۷٫از هدست استفاده کنید:

برای اینکه امواج تلفن همراه هنگامی که آن را روی گوشتان قرار دادهاید مغز شما را نشانه نروند باید آن را از سرتان
دور کنید. بهترین کار این است که به جای قرار دادن تلفن همراه روی گوشتان از یک هندزفری یا هدست سیم دار
استفاده کنید. این کار موجب میشود امواج تلفنهمراه به سمت مغز شما نیایند و فقط بتوانید با هندزفری مکالمه خودتان
را انجام دهید.

۸٫از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید:

یک راه آسان دیگر برای کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه این است که هنگام صحبت کردن با آن، اسپیکر یا
پخش صدا استفاده کنید. فراموش نکنید در این شرایط تلاش کنید تا میتوانید تلفن همراه را دورتر از بدنتان قرار دهید.
با بیشتر شدن فاصله میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش مییابد.

۹٫از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید:

آنتی‌اکسیدان‌ها موادی در بدن هستند که از پیری پیشگیری میکنند و برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند. امواج
تلفن همراه میتوانند این ترکیبات حیاتی بدن را از بین ببرند و فرمول شیمیایی آنها را بشکنند بنابراین چون در طول روز
شما مدت زیادی تحت تابش این اشعه‌های مضر قرار میگیرید خوب است از مکملهای آنتی‌اکسیدان در غذاهای
روزانه‌تان استفاده کنید.

۱۰ . جلوی آنتن موبایلتان را نپوشانید:

سعی کنید جلوی آنتن موبایلتان را نپوشانید. مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده مقدار پرتوهای جذب شده از
طریق مغز را افزایش میدهد. این کار موجب میشود کارایی تلفن همراه کاهش یابد و موجب شود موبایل از برق
بیشتری برای ایجاد کیفیت بیشتر استفاده کند و پرتوهای بیشتری را منتشر کند.

۱۱ . موبایل در منزل:

بهتر است موبایل در در هنگام خواب دور از محل استراحت قرارگرفته و یا بر روی شماره ثابت دایورت شود همچنین
حالت آنتن دهی بالای موبایل در محل سکونت یا محل کار و داشتن علائمی نظیر سردرد، وزوز گوش، اضطراب، عدم
کیفیت خواب خوب مثل بی خوابی یا کابوس، سوزش چشم، فشار خون بالاو یا حالت گُر گرفتگی،اضطراب و دلهره، تپش
نامنظم قلب،استرس و پرخاشگری به احتمال زیاد در معرض امواج قوی الکترومغناطیس قرار داشته وبهتر است نسبت به
شناسایی و اندازه گیری میزان شدت امواج الکترومغناطیس اقدام و در صورت وجود امواج آلوده بالا اقدام به رفع موج
آلوده یا ایزوله کردن محیط خود در برابر امواج نمود

۱۲ . موبایل و خانمهای باردار:

امواج بالای موبایل آسیب جدی به سلولهای در حال شکل گیری و دی ان ای وارد می نماید بهتر است خانم های باردار
در طول ایام بارداری موبایل را از خود دور نگه داشته خصوصا در هنگام زنگ خوردن موبایل یا برقرار شدن تماس که
بیشترین میزان موج را دارا می باشد موبایل در نزدیکی بدن آنها نباشد و در ایام بارداری در مناطق کم موج شهری بوده و
یا از لباسهای محافظ ضد امواج برای خانم های باردار استفاده نمایند

۱۳ . موبایل و بیماری های خاص:

امواج الکترومغناطیس تاثیرات مخربی بر روی سلولهای ضعیف گذاشته و می تواند در رشد توسعه بیماری و طولانی شدن
زمان درمان تاثیر گذاشته وبهتر است افراد با بیماری های خاص خصوصا تومور، ام اس، لوسمی، اختلالات خونی و قلبی
و کلیوی یا افرادی که پروتز یا قعطه فلزی در بدن دارند از موبایل و امواج الکترو مغناطیس دوری نمایند

۱۴ . موبایل در بیمارستان:

استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی خطرناک است سازمان جهانی بهداشت یک سری
وسایل و تجهیزات پزشکی را مشخص کرده است که موبایل و سیستمهای وایرلس از فواصل نزدیک میتواند روی آنها
تأثیرگذارد. تلفن همراه در فاصله ۵ سانتیمتری از دستگاه تنفس مصنوعی، میتواند این وسیله را از کار بیندازد و
همچنین در فاصله کمتر از یک متر میتواند مشکل جدی در اتاق عمل و بخش مراقبتهای ویژه ایجاد کند همچنین بر
روی دستگاه الکتروکاردیوگراف (نوار قلب) میتواند تداخلات پارازیتی در رسم نمودار ایجاد کرده و در تشخیص پزشک
اختلال ایجاد کند و اگر این امواج قوی باشد باعث اشتباهاتی در نمایش آسیستول که نمایشگر ویژگیهای قلب بیمار
است، میشود و پمپهای خودکار تزریق ممکن است با در معرض قرار گرفتن امواج تلفن همراه قطع شوند و یا حرکتی
برعکس داشته باشند به طوری که امکان دارد به جای این که خون تزریق شود، از بدن بیمار خون خارج شود و خطرات
جدی را برای بیمار ایجاد کند و همچنین در ضربانسازها هم میتوانند پالسهای غلط در قلب ایجاد شود و برای بیمار
خطر داشته باشند.

۱۵ . موبایل در پمپ بنزین:

امواج موبایل به دلیل داشتن پرتوهای قوی امواج الکترومغناطیس می توانند با برخورد به اشیا فلزی حالت جرقه ایجاد
نمایند موارد بسیار زیادی از انفجار خودروهای در حال سوختگیری، به دلیل استفاده از موبایل در جایگاه سوخت بوده که
پرتوها با ایجاد جرقه در محل بخارهای بنزین باعث انفجار و شعله وری محل گردیدند

۱۶ . محل قرارگیری موبایل:

قرارگیری موبایل بر روی قلب باعث ایجاد اختلال و بی نظمی در ضربان قلب شده و در بلند مدت می تواند اثرات
مخربی بر نظم قلب به جا بگذارد بهتر است موبایل با فاصله از بدن قرار گرفته و با اعضا اصلی بدن نظیر قلب ، سر و
اندام پایین تنه فاصله داشته باشد همچنین زنگ خوردن موبایل در نزدیکی کارتهای اعتباری مغناطیسی نیز می تواند
باعث اختلال در کارایی آنان گردد.

۱۷ . موبایل و اتصال به اینترنت:

اتصال به اینترنت موبایل ،امواج الکترومغناطیسی را چندین برابر می کند بهتر است در موارد ضروری از اینترنت آن
استفاده شده و بعد از استفاده در حالت خاموش قرارگرفته و یا بهتر است در مواقع لزوم از وایفای موبایل بجای اینترنت
سیم کارت استفاده گردد

۱۸ . موبایل در وسیله نقلیه:

جهت برقراری ارتباط موبایل در حال حرکت به دلیل نوسانات میزان شدت امواج نیاز به ارسال و دریافت امواج بیشتری
بوده و امواج موبایل در حال حرکت به میزان چند برابر آلودگی موجی تولید نموده همچنین به دلیل وجود دیواره های
فلزی در خودرو امواج در داخل خودرو محبوث و حالت انعکاسی پیدا نموده و باعث جذب و نفوذ بیشتر امواج و آسیب به
بدن می گردند همچنین استفاده طولانی مدت موبایل در حال رانندگی می تواند باعث بروز سردرد و سرگیجه نموده و
باعث اختلال در هوشیاری و واکنش سریع راننده گردد

ایران بدن

علی زینلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

همه چیز در مورد چربی‌های بدن

Next

اهیمت اسید فولیک برای ورزشکاران