ایران بدن

بهترین زمان در روز برای مصرف استروئیدها

بهترین زمان در روز برای مصرف استروئیدها

بهترین زمان در روز برای مصرف استروئید‌ها چه زمانی‌ می‌‌باشد؟

بسیاری از بدنسازان معتقدند که مصرف استروئید‌های آنابولیک در صبح آنها را قادر می‌سازد تا از تمام مزایای حداکثری این استروئید‌ها در جهت عضله سازی و چربی‌ سوزی استفاده کنند، اما پاسخ دقیق در این مورد ممکن است بستگی به استروئید خاصی‌ داشته باشد که شما می‌‌خواهید آن را مصرف کنید. اما بسیار مراقب باشید. مصرف دوز‌های اشتباه بیش از سودمند بودن می‌توانند نتایج بسیار بدی را برای شما به ارمغان آورند. برای مثال اگر یک داروی قوی نظیر دیانابول در دوز‌های نامناسب مصرف شود می‌تواند آسیب‌های جدی به کبد شما وارد کند که حتی ممکن است جانتان را نیز تهدید کند.

بهترین زمان مصرف استروئیدها

در زمینه مصرف پزشکی‌ بهترین زمان مصرف استروئید‌ها توسط پزشک مرتبط کاملاً به شما توضیح داده خواهد شد. اما در زمینه بدنسازی و افزایش عملکرد، مصرف استروئید در بسیاری از مکان‌ها غیر قانونی‌ می‌باشد. این یعنی‌ اینکه بدنسازان در نبود تحقیقات معتبر و کافی‌ روی انسان تنها می‌بایست به علم شهودی برخی‌ از رفقای بدنساز خود تکیه کنند. رعایت اخلاق پزشکی‌ انجام تحقیقات در زمینه استفاده از استروئید‌ها را سخت کرده است. مصرف یک استروئید خوراکی تنها به این موضوع مرتبط نمی‌شود که شما هرگاه احساس نیاز داشتید چند قرص را مصرف کنید یا همینطور تزریق یک استروئید تنها به این موضوع مرتبط نمی‌شود که هرگاه احساس نیاز به افزایش حجم داشتید یک سرنگ را برداشته و تزریق را انجام دهید. در مورد نحوه عملکرد استروئید‌ها در بدن یک دانش ظریف پشت آن وجود دارد. دانستن نیمه عمر استروئید‌ها قبل از برنامه ریزی مصرف آنها یک نکته کلیدی می‌باشد.

نیمه عمر یک دارو اشاره به مدت زمانی‌ است که طول می‌کشد غلظت دارو (در این مورد استروئید) در جریان خون به نصف کاهش پیدا کند. دانستن نیمه عمر استروئید‌ها مصرف کننده را از این موضوع آگاه می‌کند که با چه فراوانی‌ باید دارو را در طول روز مصرف کند. تعیین نیمه عمر یک استروئید در ابتدا به این موضوع بستگی دارد که آن استروئید خوراکی می‌باشد یا یک استروئید تزریقی. اغلب استروئید‌های خوراکی دارای نیمه عمر کوتاه تری می‌باشند زیرا که با سرعت بیشتری در کبد متابولیزه می‌شوند. به طور متوسط، نیمه عمر استروئید‌های خوراکی بین ۴-۴۸ ساعت است در حالی‌ که نیمه عمر استروید‌های تزریقی ممکن است از ۲۴ ساعت تا یک هفته متغیر باشد. اما نیمه عمر استروئید‌ها چه ربطی‌ به تعیین زمان مصرف آنها دارد؟ یک استروئید خوراکی با نیمه عمر کوتاه ممکن است که در طول روز نیاز باشد دو بار از آن استفاده شود، در حالی‌ که یک استروئید تزریقی با نیمه عمر بلند تر ممکن است در روز یا در هر هفته تنها یک بار نیاز به مصرف آن باشد.

برای مثال:

  • خوراکی : از آنجایی که استروئید‌های خوراکی نظیر دیانابول دارای نیمه عمر کوتاه تری هستند، بدنسازان معمولا دوز‌های روزانه خود را به چندین دوز کوچک تر در روز تقسیم می‌کنند. برای مثال اگر نیاز یک فرد در روز ۳۰ میلی گرم باشد این دوز می‌تواند به ۳ قرص ۱۰ میلی گرمی در روز تقسیم شود. در این حالت فرد مصرف کننده می‌تواند یک قرص را همراه صبحانه، یک عدد را ۴۵ دقیقه قبل از تمرین و یک عدد را همراه شام مصرف کند. مصرف این قرص‌ها همراه وعده‌های غذایی گفته شده است که می‌تواند عوارض جانبی احتمالی‌ مربوط به ناراحتی‌ معده را کاهش دهد.
  • تزریقی : ترنبولون استات دارای نیمه عمر ۳ روز می‌‌باشد که بر اساس حدسیات بسیاری از بدنسازان تزریق آن به شکل روز در میان مطلوب می‌باشد. همچنین تستوسترون پروپیونات نیز دارای نیمه عمر طولانی می‌باشد یعنی‌ ۴.۵ روز. نیمه عمر دکا دورابولین (ناندرولون دکانوات) بسیار طولانی تر می‌باشد و در واقع نیمه عمر آن ۱۵ روز می‌باشد و این استروئید اغلب هر هفته یک بار تزریق می‌شود. اینگونه استروئید‌ها نباید همانند استروئید‌های خوراکی چند بار در روز مصرف شوند.

[tblg1]

چه زمانی‌ باید تستوسترون را تزریق کرد

در دوره استروئیدی اکثر افراد تقریبا همیشه تستوسترون نیز وجود دارد. این موضوع به این دلیل است که بدنسازان با مصرف آن می‌خواهند کاهش سطح تستوسترون طبیعی حاصل از مصرف استروئید‌ها را جبران کنند. اگرچه مردان در تمام طول روز از تستوسترون می‌توانند استفاده کنند، اما رایج‌ ترین زمان تزریق آن صبح می‌‌باشد. بدنسازان مایلند تستوسترون را در صبح تزریق کنند زیرا که سطح طبیعی تستوسترون بدن آنها در صبح در بالاترین سطح خود می‌‌باشد.

ورزش هوازی و دویدن

مزایای تزریق استروئید‌های آنابولیک در صبح

علاوه بر تقلید رفتار سطح طبیعی تستوسترون در اول صبح، بدنسازان و ورزشکاران مزایای دیگری را در مورد مصرف تستوسترون یا دیگر استروئید‌های تزریقی در اول صبح بیان داشته اند :

  • کاهش درد و گرفتی‌ عضلانی : استروئید‌های تزریقی به عضلات مختلفی‌ در بدن تزریق می‌شوند. انجام این تزریقات ممکن است باعث ایجاد حساسیت در ناحیه تزریق شود و اگر آن عضله بی‌ حرکت باقی‌ بماند احتمال افزایش درد در آن ناحیه وجود دارد. مصرف کنندگان این استروئید‌ها مدعی هستند که با حرکت دادن یا ماساژ دادن ماهیچه می‌‌توان باعث کاهش درد یا حساسیت آن شد. هنگامی که تزریق در اول صبح انجام شود بدن می‌تواند از مزیت تحرک در تمام طول روز در جهت کاهش حساسیت و درد استفاده کند. اگر تزریق در بعدازظهر یا شب انجام شود فرد مصرف کننده فرصت حرکت دادن ماهیچه های خود در طول روز را از دست خواهد داد.
  • توزیع روغن با تاثیر بیشتر : هنگامی که استروئید‌های بر پایه روغن به بدن تزریق شوند، روغن مستقیماً وارد عضله می‌‌شود. تزریق صبحگاهی روغن را قادر می‌سازد که سریعتر در ماهیچه حرکت کند زیرا که تحرک در طول روز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • بهره مندی از عضلات گرم شده : بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان ترجیح می‌دهند که تزریق را در عضلاتی انجام دهند که پس از دوش صبحگاهی کاملاً گرم شده باشند. این افراد مدعی هستند که تزریق در عضلات گرم راحت تر صورت می‌‌گیرد.
خواب و بدنسازی

آیا مصرف استروئید‌ها در شب نیز دارای مزیتی می‌‌باشد؟

اگرچه ممکن است برخی‌ از استروئید‌های خوراکی همراه وعده شام مصرف شوند، اما مصرف کنندگانی که تزریق استروئید انجام می‌دهند مایلند به دو دلیل از انجام تزریق در شب خودداری کنند : افزایش درد عضلانی در صبح و تداخل در خواب. به یاد داشته باشید که جدایی از تداخل در خواب برخی‌ افراد مجبورند استروئید‌های خود را در شب مصرف کنند. در یک تحقیقی که در سال ۱۹۸۴ روی پریدنیزون انجام شد مشخص شد که مصرف این دارو در شب حتی با وجود اینکه می‌تواند در خواب اختلال ایجاد کند در واقع می‌تواند به افرادی که دچار روماتیسم مفصلی همراه سفتی مفاصل در صبح هستند کمک کند.

بدنسازان بلافاصله بعد از این تحقیق اشاره کردند که این تحقیق آنچنان مرتبط با بدنسازانی نمی‌باشد که معمولا دوز‌های مصرفی آنها بسیار بیشتر از مقادیری است که در مقاصد پزشکی‌ استفاده می‌شود و اغلب هم از پریدنیزون برای افزایش عملکرد استفاده نمی‌‌شود.

[tblg2]

ایران بدن

steroidly.com، mokamelhaa.ir

2 اندیشه

  1. بازتاب: بهترین استروئیدها برای بدنسازان کدامند؟ | ایران بدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

مناسب ترین نوع کراتین برای شما کدام است؟

Next

همه چیز در مورد مکمل تائورین(Taurine)