ایران بدن

برای لاغر شدن در چه ساعت‌هایی غذا بخوریم؟

ساعت رژیم غذایی

درست است که برای کنترل وزن باید مراقب نوع غذایی که می‌خورید باشید، اما زمان صرف غذا نیز عامل مهمی در کنترل وزن شما می‌باشد.

افرادی که تمام وعده های غذایی خود را تا عصر تمام می‌کنند نوسانات کمتری را در گرسنگی تجربه کرده و چربی بیشتری را در مقایسه با کسانی که تمام طول روز در حال خوردن هستند می‌سوزانند.

این یافته مهم که نتیجه تحقیقی در دانشگاه آلابامای بیرمنگام است حاکی از آن است که زمانبندی کالری‌های مصرفی بسیار مهم است. حتی اگر زمانبندی وعده‌های غذایی خود را تغییر نمی‌دهید، لااقل تلاش کنید حتماً تا روشنایی روز آخرین وعده را میل کنید. شاید همه نتوانند همیشه رژیم غذایی خود را عوض کنند اما بیشتر افراد تا حدی بر زمان صرف غذا یا میزان غذایی که در هر وعده میل می‌کنند کنترل دارند.

دلیل اهمیت زمان‌بندی برای وعده‌های غذایی به خاطر وجود ساعت زیستی در بدن می‌باشد که یک چرخه‌ ۲۴ ساعته را پیش می‌گیرد و کارهای معینی را در زمان های متفاوتی از روز به نحو بهتری انجام می‌دهد. برای مثال، می‌دانیم که بهترین کنترل قند خون در صبح‌ها باید باشد و به هنگام غذا خوردن انرژی که برای هضم غذا صرف می شود در صبح‌ها کمی بیشتر است.

این یافته‌ها که روی موش‌ها آزمایش شده بود، در مورد ۱۱ نفر مورد آزمایش نیز مورد تأیید واقع شد. به طوری که این افراد دو برنامه غذایی متفاوت را به مدت چهار روز در پیش گرفتند که در هر دو میزان کالری مصرفی نیز در هر دو برنامه یکسان بود. در یکی از برنامه ها تمام غذا را میان ساعات ۸ صبح و ۲ بعد از ظهر خوردند و در دیگری برنامه متداول‌تری را انجام دادند یعنی از ۸ صبح تا ۸ شب.

این تغییرات بر میزان کالری که سوزاندند تأثیری نداشت اما وقتی شرکت کنندگان تمام غذای خود را زودتر تمام کرده بودند (یعنی قبل ز ساعت ۲) ۶ درصد چربی بیشتری سوزاندند و سطح گرسنگی شان هم با وجود ۱۸ ساعت بی غذا ماندن بین شام و صبحانه تغییری نکرد! شاید یکی از علت‌های  این اتفاق این باشد که وقتی بدن شما متوجه شود که تمام کالری های مورد نیاز روزانه‌اش را به دست آورده است، دیگر نیاز به گرسنه شدن ندارد.

منبع: today.com
فرارو

ایران بدن

یک فکر

  1. بازتاب: ۶ اشتباه صبحگاهی که باعث چاقی می‌شوند | ایران بدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

خواص توت فرنگی

Next

خواص آووکادو برای کاهش وزن