ایران بدن

قوانین زندگی یک بدنساز

قوانین زندگی یک بدنساز

بدنسازی هم مانند بسیار از ورزش‌های دیگر قوانین خاص را دارد که با رعایت این قوانین می‌توانید امید به پیشرفت بیشتری در این رشته ورزشی داشته باشید. البته قوانین بسیاری وجود دارند اما می‌توان گفت حداقل‌هایی که باید رعایت نماییم را برای شما در ادامه مطلب آورده‌ایم. یادتان باشد این قوانین را مرجع قانونی وضع نکرده است، فقط از نکات و پندهای بزرگان این رشته نقل شده است! پس می‌توانند کمی سلیقه‌ای هم باشند.

دست از بازی کردن با MP3 پلیر و تلفن داخل باشگاه بردارید

قانون ۱: دست از بازی کردن با MP3 پلیر و تلفن داخل باشگاه بردارید

یک فهرست از آهنگ‌های مورد علاقه خود ایجاد کنید و تا پایان زمان تمرین به این فهرست بچسبید. مرتب آهنگ‌ها را عقب و جلو نکنید، دنبال آهنگ جدیدی نباشید، به تلفن جواب ندهید، فقط دکمه پخش را بزنید و تمرین کنید. با این کار از حواس‌پرتی نجات پیدا می‌کنید و زمان خوبی را صرفه‌جویی می‌کنید. با این کار فشار تمرینی خود را حفظ می‌کنید. قبلاً در رابطه با موسیقی در باشگاه صحبت کرده بودم.

از رفتن به داخل سوپرمارکت های سرراهی خودداری کنید

قانون ۲: از رفتن به داخل سوپرمارکت های سرراهی خودداری کنید

از رفتن به این محل‌ها خودداری کنید، چرا که در اغلب اوقات یک ماده غذایی بی‌ارزش (مثل پشمک حاج عبدا…) را خریداری می‌کنید که هیچ سودی برای شما ندارد. در ضمن به شما توصیه می‌کنم حتماً آب مصرفی خود را از خانه با خود به بیرون ببرید. آب را با یک دستگاه تصفیه در خانه تهیه کنید و داخل یک فلاسک چای مسافرتی تک نفره قرار بدهید و با خود به بیرون ببرید. حتی می‌توانید چند قطعه یخ داخل فلاسک بگذارید و تا ساعت‌ها از آب سرد بهره‌مند بشوید. باور کنید رفتن به سوپر مارکت و خرید یک بطری آب این روزها هم گران است و هم احمقانه!

تی‌شرت بپوشید

قانون ۳: تی‌شرت بپوشید

مطمئناً بدنسازانی را دیده‌اید که در خیابان تی‌شرت می‌پوشند و یکی از اتفاقاتی که در جامعه ما می‌افتد این است که مردم شروع به قضاوت کردن در مورد شخص مورد نظر می‌کنند. اما به نظر من اگر شما سال‌ها روی بدن خود زحمت کشیده‌اید و عرق ریخته‌اید، اشکالی ندارد بازو‌های ستبر خود را نشان بدهید. مخصوصاً در باشگاه به شما توصیه می‌کنم حتماً رکابی بپوشید تا بتوانید حین کار عضلات خود را کاملاً زیر نظر بگیرید.

مصرف کافئین را محدود کنید

قانون ۴: مصرف کافئین را محدود کنید

همین‌طوری هم مصرف کافئین در جامعه به خاطر مصرف چای بالا بود، حالا تصور کنید که امروزه چقدر مواد کافئین‌دار در رژیم غذایی هم وجود دارد. من با کافئین مخالف نیستم و قبلاً هم در مورد مزایای کافئین صحبت کرده بودم. اما روی صحبتم با افرادی است که در محیط کار، خانه و باشگاه، چای، قهوه و انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا را مصرف می‌کنند و تعجب هم می‌کنند چرا هنوز در ساعت ۱ بعد از نصف شب احساس خوابیدن به آنها دست نمی‌دهد!

سعی کنید مصرف کافئین را یا به صبح زود و یا قبل از تمرین محدود کنید. باور کنید اگر بتوانید مصرف کافئین را محدود یا حتی قطع کنید، شب‌ها مثل بچه‌ها می‌خوابید! (خواب‌های خوب ببینید!)

از بیرون غذا خوردن بپرهیزید

قانون ۵: از بیرون غذا خوردن بپرهیزید

شما چه مرد باشید یا زن، باید آشپزی را یاد بگیرید. روی صحبتم بیشتر با آقایان است اگر خجالت می‌کشید تا برای یادگیری آشپزی در کلاسی ثبت‌نام کنید، امروزه در اینترنت به راحتی می‌توانید وبسایت‌های خیلی خوبی را برای آموزش آشپزی پیدا کنید. یک ماه بیرون غذا نخورید تا ببینید چقدر زندگی شاداب‌تری خواهد داشت. همه چیز را در خانه آماده کنید. اگر بیرون هستید حتماً با خود یک میوه، آجیل یا هر تنقلات سالمی که می‌توانید را حمل کنید.

اگر هم قصد تقلب در رژیم خود را دارید، می‌توانید بیرون بروید و مثلاً یک پیتزا خریداری کنید اما باز هم بهتر است همین پیتزا را در خانه تهیه کنید.

وسایل اضافی خود را بفروشید یا بیرون بیندازید

قانون ۶: وسایل اضافی خود را بفروشید یا بیرون بیندازید

شاید بگویید این ربطش به بدنسازی چیه؟! باید حضور شما عرض کنم که زندگی امروزی خودش کلی استرس و نگرانی را به همراه دارد. بهتر نیست وقتی قدم در خانه می‌گذارید با یک محیط ساده و آرامش‌بخش طرف باشیم؟ در واقع شما به عنوان یک بدنساز بیشتر از هر کس دیگر نیاز به آرامش دارید چرا که استرس دشمن عضلات است.

خواب و بدنسازی

قانون ۷: روی خرید تشک خوب سرمایه‌گذاری کنید

اگر قرار باشد بین خرید مکمل و یک تشک درجه ۱ یکی را انتخاب کنم، نظر من خرید تشک عالی است. به قدرت خواب خوب ایمان بیاورید. خواب با کیفیت از نان شب هم واجب‌تر است. پس برای بهره‌مندی از یک خواب باکیفیت، یکی از بدیهی‌ترین کارها این است که یک تشک مناسب خریداری کنیم. بالاخره برای بزرگ شدن باید اسباب بزرگی را هم فراهم کرد!

پول خرج کردن

قانون ۸: از پول خرج کردن روی محصولاتی که هیچ سودی برای شما ندارند، خودداری کنید

منظورم اینجا فقط محصولات غذایی بی‌خاصیت نیست. بلکه این قانون در مورد هر چیزی صدق می‌کند. اگر سعی کنید قبل از اینکه دست به جیب شوید و برای خرید اقدام کنید، خواهید دید که خیلی از موادی که فکر می‌کنید به آنها نیاز دارید در واقع ساخته و پرداخته ذهن شما هستند. خیلی از خرید‌ها در واقع نیاز‌های ذهنی هستند که شما آن را خلق کرده‌اید. اینجا روی صحبتم بیشتر با خانم‌ها است! پولی را که با زحمت بدست آورده‌اید خرج وسایل و مواد غذایی بی‌ارزش نکنید!

ایران بدن

tamrino.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

برنامه تمرینی و غذایی برای ماه رمضان

Next

از بین بردن سلولیت پشت پا و باسن با این حرکات تصویری