ایران بدن

دستور تهیه نوشیدنی خوشمزه کرفس برای کاهش وزن!

نوشیدنی چربی سوز کاهش وزر کرفس خیار جعفری آنانانس

هیچ قرصی، بدون به خطر انداختن سلامتی شما نمی‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در این مقاله، دستور تهیه یک نوشیدنی سالم و البته خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد تا در کنار ورزش و رژیم غذایی به کاهش سریعتر وزن شما کمک کند.

دستور تهیه

مواد مورد نیاز:

  • ساقه کرفس: یک عدد
  • خیار: یک عدد سایز متوسط
  • جعفری خرد شده: ۱ لیوان
  • آناناس: ۳ برش کوچک

سبزیجات را تمیز بشوئید و پوست آناناس را بگیرید. سپس تمام مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. دقت کنید که نمک یا شکر به مواد اضافه نکنید.

این معجون را باید تا ۱۵ دقیقه بعد از درست کردن نوش جان کنید تا خاصیت آب سبزیجات و آناناس از دست نرود. می‌توانید این نوشیدنی را صبح‌ها با معده خالی بنوشید.

اگر این نوشیدنی را در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش مصرف کنید، به کاهش وزن شما کمک کرده و  زودتر به نتیجه می‌رسید.

راز این نوشیدنی در کاهش وزن چیست؟

در یک کلام: کالری پایین و فیبر بالا

کرفس یک سبزی بسیار کم کالری است و هر ۱۰۰ گرم حاوی تنها ۱۶ کیلوکالری است. فیبرهای رژیمی در داخل دستگاه گوارش متورم می‌شوند و باعث می‌شوند در زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید. مصرف فیبر در رژیم غذایی، اصلی‌ترین عنصر کاهش وزن است.

خیار نیز مانند کرفس سرشار از فیبر بوده و بسیار کم کالری است. ۹۵ درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد و با خوردن آن مقداری از آب مورد نیاز بدن را تامین کرده‌اید. تمام متخصصان تغذیه خوردن این میوه را به کسانی که می‌خواهند خوش اندام بمانند توصیه می‌کنند. علاوه بر این، خیار موجب شادابی پوست شما نیز می‌شود.

جعفری نیز یک از سبزیجات سرشار از فیبر است؛ هر ۱۰۰ گرم جعفری حاوی ۳٫۳ گرم فیبر دارد. این سبزی بعلاوه یک گیاه طبیعی ادرارآور است.

هر ۱۰۰ گرم آناناس حاوی ۱ گرم فیبر نامحلول است و ارزش انرژی آن ۵۰ کیلوکالری است. این میوه شیرین است و شیرینی آن نوشیدنی را خوشمزه‌تر می‌کند زیرا برخی ممکن است طعم کرفس را دوست نداشته باشند.

در آینده باز هم از این معجون‌های مخصوص کاهش وزن به شما معرفی خواهیم کرد، پس مطالب سایت “ایران بدن” را دنبال کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

تمرینات اینتروال یا HIIT برای چربی‌سوزی

Next

فیبر و نقش آن در کاهش چربی شکم چیست؟