ایران بدن

۷ نکته مهم در تمرینات فیتنس‌خانم ها

7 نکته مهم در تمرینات فیتنس‌خانم ها

شاید بگویید که مگر تمرینات فیتنس و بدنسازی زنان با آقایان فرقی هم می‌‌کند؟ باید بگوییم بله اگرچه نقاط مشابه زیادی دارند ولی نکاتی هم هستند که خانم‌ها ورزشکار باید رعایت کنند تا بیشترین و بهترین نتیجه را بگیرند. باید بگوییم اهمیت ورزش برای بانوان بسیار حائز اهمیت است زیرا نه تنها بدن و روحیه سالم برای خود خانم‌ها مفید است بلکه بر کل اعضای خانواده هم تاثیر مستقیم می‌گذارد و به بالا بردن کیفیت و رشد خانواده کمک فراوانی می‌کند.

به عنوان یک خانم وقتی به سراغ فیتنس و تغذیه سالم می‌رویم باید برای گرفتن نتیجه بهتر نکاتی را هم رعایت کنیم؛ همه ما به دنبال گرفتن نتیجه بهتر و سریعتر از رژیم غذایی خود و ورزش‌هایی که انجام می‌دهیم، هستیم پس برای رسیدن به هدفتان این نکات را هم به برنامه خودتان اضافه کنید:

۱٫ تکرار حرکات ورزشی

بادی پامپ

هر تمرینی که انجام می‌دهید دارای سه فاکتور مهم وزن ، شدت و حجم است.اگر بدن به ریتم ، تعداد و شدت تمرینات عادت کند، نتیجه دلخواهتان به زودی بدست نخواهد آمد. پس اجازه ندهید که بدن به تمرینات عادت کنید.

بدن خود را گول بزنید؛ هر بار بر روی یک فاکتور تمرکز کنید. مثلا روز اول وزنه‌ها را افزایش دهید اما تکرار حرکات را کم کنید. روز بعد وزن را پایین بیاورید و تکرار را بالا ببرید و روز دیگر به سرعت حرکات خود بیافزایید.

ورزش‌هایی مثل بادی پامپ دقیقاً از این الگو پیروی می‌کنند و به همین علت با انجام آن نتایج شگفت انگیزی را خواهید دید.

۲٫ تاثیر بارفیکس را دست کم نگیرید

بارفیکس

بارفیکس از تمرینات بسیار سخت است که نتیجه بسیار بالایی دارد، سختی این حرکت شما را نترساند. سعی کنید هر بار که ورزش می‌کنید ۱۰ تا بارفیکس هم بروید. بارفیکس به سرعت عضلات دست، سینه، پشت و سرشانه‌ها را قوی و فرم می‌دهد.

۳٫ روئینگ یادتان نرود

دستگاه روئینگ

قبل از شروع تمرینات قدرتی، ۱۰ دقیقه روئینگ کنید. دستگاه روئینگ به سرعت جریان خون شما را بالا می‌برد و از تردمیل و یا دوچرخه ثابت بهتر است. روئینگ نه تنها پاها، بلکه بازوها و عضلات شکمی شما را هم تقویت می‌کند.

۴٫ کربوهیدرات‌ها را محدود کنید

منابع کربوهیدرات

نان، غلات، شیرینی و هر آنچه که در تهیه آن از شکر و ذرت استفاده شده منبع بزرگی از قند است. کربوهیدرات‌ها به محض اینکه وارد بدن می‌شوند ،تبدیل به انسولین شده و انسولین ذخیره شده در بدن چربی‌های بیشتری را حفظ می‌کند. شیرینی‌های طبیعی مثل عسل و خرما و نان‌های سبوس بهترین کربوهیدرات برای بدن شماست.

۵٫ وعده‌های غذایی خود را به پنج وعده برسانید

میان وعده؛ 6 وعده به جای 3 وعده کاهش وزن

طبق تجربه شخصی،  وقتی که وعده‌های غذایی‌تان را به ۵ وعده در روز می‌رسانید، به این معنی است که سه وعده اصلی و دو میان وعده دارید. با این کار شما یک جریان مستمر انرژی در بدنتون دارید که در هنگام گرسنگی تامین می‌شود. با این کار غذای کمتری وارد معده شده و حجم آن را افزایش نمی‌دهد و از طرفی قند روزانه بدنتان تامین می‌شود.

با گرسنگی بدن شما ناخودآگاه چربی ذخیره می‌کند و منجر به چاقی می‌شود!

۶٫ مصرف پروتئین خود را بالا ببرید

منابع طبیعی آمینو اسیدهای ضروری

رژیم غذایی متعادل رژیمی‌است که در هر وعده غذایی ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم باشد. منابع پروتئینی مثل بوقلمون، مرغ، ماهی و ماست کم چرب یونانی که حاوی مقدار بالایی از آمینو اسید هم هستند و به رشد عضلات شما بهبود می‌بخشند.

۷٫ مایعات

فواید آب ناشتا و بعد از بیدار شدن از خواب

مایعات بسیار مهم و مهم هستند؛ اگر تشنه هستید، فقط آب بنوشید و اگر به یک نوشیدنی محرک یا انرژی بخشی نیاز دارید قهوه تلخ بنوشید. سایر نوشیدنی‌های غیر طبیعی به دلیل مواد افزودنی و شکر بالا به پوست و سلامت شما آسیب می‌زند و انواع دیگر مشکلات را برایتان به همراه می‌آورد.

ایران بدن

womenshealthmag

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

آموزش انواع حرکت لانج (Lunge) + اشتباهات رایج

Next

برای کاهش چربی بدن و کات کردن عضلات، باید چه تغذیه‌ای داشته باشیم؟