ایران بدن

ریکاوری بعد تمرین با شیر

ریکاوری بعد تمرین با شیر

شیر برای تامین کردن آب از دست رفته ی بدن و ریکاوری بعد تمرین

ریکاوری بعد از تمرین یک فرآیند چندگانه است که شامل دریافت مایعات کافی برای هیدراته کردن دوباره بدن و آبرسانی به خون و عضلات، سنتز گلیکوژن برای سوخت رسانی به عضلات و کبد و سنتز پروتئین به منظور ترمیم عضلات آسیب دیده در حین یک تمرین شدید است.

ایده ی استفاده از شیر به عنوان یک محلول مایع برای هیدراته کردن دوباره بدن این است که شیر علاوه بر آب و مایعات مقداری پروتئین و کربوهیدرات را هم بعد از تمرین در اختیار ورزشکار می گذارد.

اکثر مطالعات نشان داده اند که ترکیب کردن پروتئین در محلول‌های کربوهیدراتی بعد از تمرین هیچ اثر منفی بر هیدراته کردن دوباره ی بدن ندارد. مقاله‌ای تحقیقاتی در سال ۲۰۱۳ نشان داد ورزشکارانی که محلول پروتئین_کربوهیدرات را بعد از تمرین مصرف کردند نسبت به کسانی  که فقط محلول کربوهیدراتی مصرف کردند احتباس آب بهتری را تجربه می کنند.

[tblg1]

این مقاله پروتئین وی ایزوله را فقط به عنوان یک نوشیدنی جهت هیدراته کردن بدن بعد از تمرین بررسی کرد و نتایج حاکی ار آن بود افزودن بیست گرم پروتئین به هر لیتر آب معدنی نه مانع روند هیدراته شدن دوباره می‌شود و نه آن را بهبود می بخشد. همین طور معلوم شد که حدود ۱۵۰ درصد از مایعات از دست رفته بعد از تمرین پس از استفاده از محلول پروتئین وی جایگزین می شود.

این نتایج امروزه راهنمایی برای بهینه کردن روند هیدراته کردن بدن است. تقریباً با اطمینان می توان گفت که ترکیب کردن مقداری پروتئین در نوشیدنی بعد از تمرین هیچ اثر منفی بر هیدراته کردن دوباره  بدن ندارد.

بنابراین استفاده از شیر علاوه بر آبرسانی به بدن مقداری پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز را هم در اختیار ورزشکاران قرار می دهد .

نکته ای دیگر که باید در نظر بگیرید طعم مطبوعی است که مقداری پروتیین اضافه شده به نوشیدنی شما می‌دهد. هنگام نوشیدن محلول ترکیب شده با پروتئین شیر ،این طعم خوشایند مزه ی بدی را که پس از تمرین در دهانتان احساس می کنید از بین می برد.

ایران بدن

opendsports.com، edcoan.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

خواص پنیر برای سلامتی (و افزایش وزن)

Next

آیا مصرف نمک باعث چاقی می‌شود؟