ایران بدن

افزایش تولید هورمون رشد با این تمرینات بصورت طبیعی

افزایش تولید هورمون رشد با این تمرینات بصورت طبیعی

افزایش ترشح هورمون رشد یکی از عوامل مهم در بدنسازی و دیگر ورزش‌ها می‌باشد که تاثیر زیادی در افزایش رشد عضلات و قدرت نقش به سزایی دارد. بسیاری از ورزشکاران برای تحقق این امر از راه های غیر طبیعی مانند داروهای هورمونی و آنابولیکی استفاده می‌کنند که بعضی اوقات عوارض این داروها از منافع‌شان بیشتر است. اما آیا راههای دیگری هم وجود دارند بصورت طبیعی و بدون هیچ عوارضی ترشح هورمونی را بالا برد؟ بله، با تغذیه و انجام یک سری از تمرینات به راحتی میتوانید به موفقیتی چشم‍گیری برسید. در این مقاله به تمرینات محرک هورمون های آنابولیک می پردازیم.

ویژگی بهترین تمرینات محرک هورمون های آنابولیک

بهترین تمرینات محرک هورمون های آنابولیک تمرینات فول بادی هستند؛ همان تمریناتی که عضلات بسیار زیادی را درگیر می‌کنند. در ادامه به چند حرکت از این دسته تمرینات می‌پردازیم.

  1. اسکوات (Squat)

قطعاً شما هم از دلایل بی نظیر بودین اسکوات خبر دارید. اسکوات را سلطان تمرینات بدنسازی می‌دانند. اسکوات یکی از بهترین تمرینات پا برای ساخت پایین تنهٔ شماست و البته با افزایش هورمون رشد مقدمات رشد کل عضلات شما را فراهم می‌کند. از فواید دیگر اسکوات می‌توان به اهمیت آن در دوره‌های کاهش وزن نیز اشاره کرد (دیگر فواید تمرین اسکوات را بخوانید)

5 حالت از بهترین های حرکت اسکوات پا
  1. وزنه برداری دو ضرب (Olympic Clean)

یکی از بهترین و البته سخت‌ترین حرکات تمرینی به شمار می‌رود. شما باید قدرت انفجاری، سیستم عصبی قدرتمند و انعطاف خوبی برای اجرای حرکت داشته باشید.

در این تمرین همانطور که در رقابت‌های المپیک حتماً دیده‌اید، حرکت در دو بخش انجام می‌شود، در بخش اول وزنه را بالا آورده و به روی سینه می‌آورید و در بخش دوم آن را به بالای سر خود می‌برید. این تمرین اغلب عضلات بدن را درگیر می‌کند و البته لازم به ذکر است برای مبتدیان توصیه نمی‌شود، چرا که ریسک آسیب دیدگی بالایی دارد.

  1. وزنه برداری یک ضرب (Olympic Snatch)

این تمرین یک تمرین انفجاری برای شماست. بر خلاف حرکت قبلی، در این تمرین به یکباره وزنه را به بالای سر خود می‌برید. در صورت عدم تمرکز حین اجرای این تمرین، احتمال آسیب دیدگی بالا می‌رود. پس با دقت و با رعایت اصول ایمنی تمرینات را انجام دهید.

  1. ددلیفت (Deadlift)

ددلیفت یکی از مشهورترین تمرینات محرک هورمون های آنابولیک است. این تمرین ماهیچه سرینی، همسترینگ و فیلهٔ شما را تقویت خواهد کرد.

لیفت‌

برای کشیدن هالتر به سمت خود از عضلات بازو نیز کمک می‌گیرید. این تمرین با بکارگیری بسیاری از عضلات شما، سطح هورمون رشد را افزایش خواهد داد. در این تمرین رعایت فرم صحیح حرکت و صاف نگه داشتن مهره‌های کمر از مهم‌ترین نکات اصولی به حساب می‌آید.

[tblg1]

  1. بارفیکس (Chin Up)

قطعاً برای بارفیکس هیچ جایگزینی وجود ندارد. تمرینی فوق العاده برای افزایش نیرو و قدرت شما که بسیاری از عضلات بدن مانند عضلات پشتی، ذوزنقه‌ای و عضلات بازو را درگیر می‌کند.

بارفیکس یکی از تمرینات محرک هورمون های آنابولیک است که برای رشد عضلانی هر ورزشکاری کمک بزرگی به حساب می آید.

بارفیکس را به فرم‌های فراوانی می‌توان انجام داد. لازم به ذکر است عده‌ای به اشتباه این تمرین را به‌عنوان تمرین گرم کردن انجام می‌دهند در صورتی که تمرین سنگینی است و گرم کردن بدن به وسیله آن صحیح نمی‌باشد.

  1. زیر بغل هالتر خم (Bent-Over Row)

از بهترین حرکات برای عضله الماسی شکل پشتتان زیر بغل هالتر خم می‌باشد. با این تمرین می‌توانید عضلات نگهدارنده ستون فقرات و لگن خود را نیز تقویت کنید.

در این تمرین حفظ فرم اصلی ستون فقرات و قوس کمر فوق العاده مهم است.

  1. پرس سرشانه (Overhead Press)

برای اجرای این حرکت باید عضلات پشتی و ستون فقرات خود را کاملاً منقبض کنید تا از حرکات اضافه جلوگیری کند. همچنین در بالا بردن وزنه از بازوی خود کمک می‌گیرید. عضلات سرشانهٔ شما نیز در رأس این تمرین قرار دارند و بیشترین فشار را متحمل می‌شوند. با بکارگیری تمام این عضلات، هورمون رشد شما افزایش خواهد یافت.

  1. پرس سینه هالتر (Bench Press)

پرس سینه که در بین ورزشکاران از محبوبیت فراوانی برخوردار است، هورمون های آنابولیک و سازنده شما را تحریک خواهد کرد و موجب رشد شما خواهد شد.

بهترین حرکت برای عضله سازی در بدنسازی

عضلات سینه‌ای که محبوب تمامی بدنسازان می‌باشد طی این حرکت تمرینی رشد خوبی خواهد داشت. در این تمرین عضلهٔ سینه‌ای شما بیشترین فشار را متحمل خواهد شد و پشت بازو و سرشانه شما نیز به‌عنوان عضلات فرعی درگیر خواهند بود. بکارگیری این عضلات می‌تواند در افزایش هورمون رشد تأثیر خوبی داشته باشد.

حرکات را سرخود انجام ندهید

ما این تمرینات را به شما معرفی کردیم اما بکارگیری تمامی آن‌ها بدون برنامه‌ای مشخص اصلاً توصیه نمی‌شود. نکتهٔ اول این که اغلب این تمرینات نیازمند مهارت بالا، تمرکز، سیستم عصبی قدرتمند و کمی تجربه تمرینی می‌باشند و ممکن است مناسب سطح و شرایط شما نباشند.

در ثانی این تمرینات در صورتی به شما کمک خواهند کرد که با چینش مناسب در برنامه شما قرار گیرند. لذا بهتر است مطابق دستور متخصص ورزشی و یا مربی خود تمرین کنید.

[tblg2]

ایران بدن

novexbiotech.com ،fitshape.ir

3 اندیشه

  1. بازتاب: متابولیسم چیست؟ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن | ایران بدن
  2. بازتاب: تمرینات ایزوله یا ترکیبی؛ کدام بهتر است؟ | ایران بدن
  3. بازتاب: آیا وزنه زدن بر رشد قد کودکان و نوجوانان تاثیر دارد؟ | ایران بدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

مصرف مسکن ها در بدنسازی، آیا باعث کاهش عضله سازی می‌شوند؟

Next

قبل از تمرین چند گرم پروتئین وی بخوریم؟