ایران بدن

بدنسازان موفق اینها را نمی خورند؟

بدنسازان موفق اینها را نمی خورند؟

ماهیت بدنِ بدنسازان حرفه‌ای یک اثر هنری محسوب می‌شود. از خود گذشتگی، وقت گذاشتن و مراقبت‌هایی که برای شکل دادن و ساختن اندام‌شان انجام می‌دهند را می‌توان از عضلات بی‌شماری که ساخته‌اند دید. بدن بدون چربی و عضلانی‌شان دلیل خوبی برای تلاش‌های‌شان است و همه این‌ها به ساعت‌ها وزنه زدن در باشگاه مربوط نمی‌شود بلکه رژیم‌های سخت هم در این موفقیت دخیل است.

به همین خاطر ما از گروهی از بدنسازان با انگیزه در مورد مواد غذایی که از رژیم غذایی‌شان حذف کردند، پرس و جو کردیم. در حالی که با حذف این مواد از رژیم شان چیزی را از دست ندادند و در عوض تغییراتی که در حذف این مواد غذایی انجام دادند به بهتر شدن سلامت‌شان هم ‌کمک کرد. حذف این موارد برای مردان و زنانی که هدف‌شان حفظ عضلات است، ضروری می‌باشد.

 
آرد گندم

آرد گندم

در فرایند لاغری توصیه و به کارگیری مواد غدایی پرمصرف حائز اهمیت است. خصوصاً کربوهیدرات‌ها و یکی از آن‌ها گندم است، خصوصاً بدون سبوس. متوجه شدم که با حذف این ماده غذایی، سریع‌تر لاغر شدم، انرژی‌ام افزایش پیدا کرد، تمرکزم‌ بالا رفت و در کل احساس بهتری داشتم. ۸۰ درصد از مردم به گلوتن حساسیت دارند. گلوتن از خانواده‌ی پروتئین‌هاست که در غلاتی مانند گندم و جو یافت می‌شود. از میان غلات گلوتن‌دار، گندم بیشتر از سایرین مصرف می‌شود.

دو پروتئین اصلی موجود در گلوتن، گلوتنین و گلیادین نام دارند. گلیادین عامل اصلی بسیاری از آثار منفی بر سلامتی است. وقتی آرد با آب مخلوط می‌شود، پروتئین‌های گلوتن شبکه‌ای چسبناک تشکیل می‌دهند که از نظر استحکام شبیه چسب است. خاصیت چسب‌مانند گلوتن باعث کشسان شدن خمیر می‌شود و به نان این قابلیت را می‌دهد تا هنگام پختن، پُف کند. گلوتن به نان بافتی قابل‌جویدن و خوب می‌دهد. اکثر غذاهای فراوری شده حاوی گندم هستند، بنابراین حذف گندم از رژیم غذایی‌تان خود به خود به معنی استفاده کمتر از غذاهای فراوری شده است.

روغن گیاهی

روغن گیاهی

من تمام روغن‌های گیاهی را از رژیم غذایی‌ام حذف کردم. روغن‌های گیاهی نامرغوب و فراوری شده حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ زیادی هستند. این روغن‌ها می‌تواند باعث التهابات زیادی در بدن‌تان شود و شروع به تحریک کردن سیستم یا مکانیزم‌های مختلف بدن کند. بعد از حذف آن و جایگزین کردن‌شان با روغن نارگیل و روغن زیتون خالص، متوجه شدم که احساس بهتری دارم و بسیاری از دردهای بدنی‌ام شروع به خوب شدن کردند.

قندهای صنعتی یا فراوری شده

قندهای صنعتی یا فراوری شده

یکی از مواردی که زمانی در مورد تناسب اندام و سلامتم جدی‌تر شدم و آن را حذف کردم قند (شکر) صنعتی بود. وقتی که مصرف شکر را قطع کردم، حتی بدون تلاش کردن، کاهش وزن داشتم. اغلب غذاهای بسته‌بندی و فراوری شده شامل مقادیر زیادی فروکتوز و یا حاوی انواع دیگری از شکرهای فراوری شده هستند. من حتی شکر را از قهوه‌ام حدف کردم. زمانی که شکرهای صنعتی را حذف می‌کنید، به هیچ وجه تمایلی به آن ندارید و زندگی سالم‌تری خواهید داشت.

شیر صنعتی

شیر صنعتی

خوردن یک بیسکوییت شکلاتی بزرگ‌ بت یک لیوان شیر خیلی سرد و یا حتی شب‌هایی که به خوردن تنقلات عادت می کنید، خوردن یک کاسه غلات با شیر راه حل خوبی به نظر می‌رسد. اما اگر شیر مصرفی شما فراوری شده باشد، توصیه می‌کنم آن را مصرف نکنید، چرا که مصرف نکردن آن بهتر خواهد بود.

می‌توانید به از شیر سنتی که نسبت به سالم بودن آن اطمینان دارید، استفاده کنید. به عقیده یکی دیگر از بدنسازان، پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم بسیار با اهمیت‌تر هستند، چرا که هدف و راه اصلی رسیدن به تناسب اندام مصرف غذاهای غیر فراوری شده است.

نوشابه

نوشابه

یکی از غذاهایی که از حذف کردنش از رژیم غذایی‌ام خوشحالم نوشابه است. این تصمیم به تنهایی، ۱۰ تا ۲۰ در صد از کالری روزانه‌ام را کاهش داد و به طور چشم گیری باعث کاهش مصرف قند هم شد. مردم اغلب مقدار نوشابه‌ای که در طول هفته مصرف می‌کنند را نادیده می‌گیرند، چون به وضوح در همه جا هست.

یکی دیگر از نکات قابل توجه حذف نوشابه این است که این اجازه را به شما می دهد تا از مصرف وعده‌های سالم‌تر لذت ببرید. هیچکس متوجه حجم قندی که در نوشابه وجود دارد، نیست. یک ماده شیرین مضر که لذت بردن از مواد غدایی سالم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای همه کسانی که به دنبال افزایش عملکردشان در باشگاه هستند، اولین توصیه‌ای که می‌توانم به آن‌ها داشته باشم‌ حذف نوشابه و مواد غذایی مشابه آن است.

میان وعده‌های کم کالری

میان وعده‌های کم کالری

من میان وعده‌های کم کالری که حاوی شکر زیادی بودند را از رژیم غذایی‌ام حذف کردم چون ‌باعث درد معده می‌شد و قند زیادی هم وارد بدن می‌شد. فکر می‌کردم چون کم کالری‌اند پس سالم هستند، اما اینطور نبود. من قصد خوردن میان وعده‌های شیرین کم کالری را ندارم چون بعد از خوردن‌شان احساس بدتری خواهم داشت. احساس می‌کنم که در حال حاضر انرژی بیشتری دارم و بیشتر می‌توانم کاهش وزن داشته باشم، که این موضوع به من در ساختن عضلاتم کمک می‌کند.

غذاهای فراوری شده

غذاهای فراوری شده

من غذاهای فراوری شده  مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات‌های زود هضم هستند مصرف نمی‌کنم، چون نه تنها باعث اختلال در کاهش چربی می‌شوند، به راحتی می‌توانند موجب افزایش چربی هم شوند! سعی کنید از مواد غذایی فرآوری شده یا بسته بندی شده استفاده نکنید، همیشه اولین انتخاب شما، مواد غذایی تازه باشد. فراموش نکنید، راه رسیدن به تناسب اندام با انتخاب مواد غذایی و از آشپزخانه آغاز می‌شود.

ایران بدن

elmevarzesh.com

eatthis

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

چگونه در ماه رمضان لاغر نشویم؟

Next

رژیم روزه‌داری متناوب برای کاهش وزن چیست؟