ایران بدن

تشخیص علائم کمبود ویتامین از روی صورت

علائم کمبود ویتامین در صورت

بدون ویتامین ما احساس ضعف داریم و به آسانی در مقابل ویروس‌های گوناگون آسیب‌پذیر می‌شویم. اما نگران نباشید! برای اینکه با چند نشانه‌ کمبود ویتامین آشنا شوید، کافی است این مقاله را تا انتها بخوانید.

کمبود ویتامین به روش‌های گوناگونی در چهره‌ شما مشخص می‌شود. باید تا جایی که می‌توانیم کمبود ویتامین را جبران کنیم و میوه، سبزی و ماهی را که سرشار از ویتامین‌ها هستند، در رژیم غذایی خود بگنجانیم. با ما همراه باشید تا با علائم کمبود ویتامین در چهره آشنا شوید.

۱. چهره‌ کاملاً رنگ‌پریده

اگر پوست شما نسبت به گذشته، کمرنگتر شده است، باید بدانید که دچار کمبود ویتامین B12 هستید. بدون ویتامین B12، احساس خستگی و افسردگی می‌کنیم. برای افزایش سطح این ویتامین در بدن، باید گوشت و ماهی بیشتری مصرف کنید.

۲. موهای خشک و شکننده

اگر موی شما خشک و شکننده شده و سرتان پر از شوره است، احتمالا دچار کمبود بیوتین یا همان ویتامین B77 هستید. معمولا دلیل کمبود این ویتامین، مصرف آنتی‌بیوتیک است. برای افزایش سطح این ویتامین در بدن‌تان، بهتر است گوشت، ماهی، میوه، سبزی، نخود و کشمش بیشتری مصرف کنید و فعلاً بی‌خیال رژیم گرفتن بشوید.

۳. چشمان پف کرده

اگر به تازگی چشمان‌تان پف‌ می‌کنند، احتمالا به کمبود یُد دچار شدید. رایجترین منبع یُد، نمک یُددار است. همچنین یُد در غذاهای دریایی (مثل میگو و جلبک)، فراورده‌های لبنی، و حتی نان هم یافت می‌شود.

۴. لب‌های رنگ‌پریده

رنگ‌پریدگی لب‌‌ها می‌تواند از نشانه‌های کمبود آهن باشد. فشار خون پایین و سرماخوردگی‌های پشت سر هم، می‌توانند از نشانه‌های کمبود آهن باشند. جبران کمبود آهن بدن کار چندان سختی نیست، فقط کافی‌ است گوشت قرمز بیشتری مصرف کنید و تا مدتی غذاهای سرشار از کلسیم مصرف نکنید.

۵. خونریزی لثه

خونریزی لثه‌ ممکن است از علائم کمبود ویتامین C باشد. پایین بودن سطح ویتامین C در بدن شما به این معنی است که سیستم ایمنی‌ بدن‌تان ضعیف شده، دچار دردهای عضلانی خواهید شد، و دندان‌هایتان هم آسیب خواهند دید. با مصرف مرکبات و فلفل قرمز که از بهترین منابع ویتامین C هستند، می‌توانید کمبود این ویتامین را جبران کنید.

در پایان، توجه داشته باشید که این علائم فقط نشان‌دهنده‌ کمبود ویتامین در بدن شما هستند و بهتر است برای پیگیریِ‌ دقیق‌تر وضعیت سلامتی‌تان، با مشاهده‌ی هر یک از این نشانه‌ها، به پزشک مراجعه کنید.

BrigthSide
چطور دات کام

ایران بدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

در سه هفته وزن بگیر و صورتت را چاق کن

Next

خواص قهوه برای پوست و طرز تهیه اسکراب و ماسک قهوه