ایران بدن

تاثیر ورزش بر زیبایی و سلامت پوست شما

ورزش زیبایی پوست

اغلب مردم برای داشتن تناسب اندام به ورزش روی می‌آورند. ورزش منظم نه تنها باعث سلامتی جسم و بهبود کیفیت زندگی اشخاص می‌شود، بلکه تأثیرات شگفت‌انگیزی نیز روی زیبایی و پوست دارد؛  مانند کمک به درمان­ آکنه، کاهش چین و چروک، و کاهش تیرگی پوست.  در این مقاله، به مهمترین اثرات ورزش روی زیبایی پوست پرداخته‌ایم.

عرق کردن و زیبایی پوست شما

وقتی ورزش می‌کنید، جریان خون در لایه‌های زنده پوست بالا می‌رود؛ این کار، باز شدن غده‌های عرق و در نتیجه، خارج شدن ترکیباتی می‌شود که منافذ پوست را مسدود می‌کنند (البته تمیز بودن پوست قبل از ورزش اهمیت زیادی دارد).

بعد از عرق کردن در سریعترین زمان ممکن پوست را شستشو دهید، زیرا در غیر این صورت آلودگی‌های خارج‌شده، دوباره به داخل منافذ پوست برمی‌گردند و آن‌ها را مسدود می‌کنند.

درخشان شدن پوست با ورزش

براق و درخشان شدن پوست بعد از ورزش، واقعیتی انکارناپذیر است. افزایش ضربان قلب در اثر ورزش کردن، باعث می‌شود لایه‌های زنده پوست، اکسیژن و مواد غذایی بیشتری دریافت نمایند. این موضوع باعث جریان خون بهتر در پوست و در نتیجه درخشان شدن آن می‌شود. از طرف دیگر پوست بعد از ورزش، چربی‌های طبیعی تولید می‌کند که ظاهر زیبا و درخشنده به پوست می‌دهند.

سفت شدن عضله‌ها و زیبایی پوست

کسانی که عضلات سفتی دارند، ظاهر پوست آن‌ها زیباتر است. در واقع، سفتی عضلات، باعث سفتی پوست  کاهش چین و چروک پوست می‌شود. در نتیجه، هرچه تعداد عضلات سفت بدن بیشتر باشد، بدن شخص سالمتر و جوانتر به نظر خواهد رسید. افراد مبتلا به سلولیت که از ظاهر بدن خود رضایت ندارند، می‌توانند با ورزش کردن ظاهر بهتری به بدن خود بدهند. ورزش کردن باعث صاف شدن کلی اندام‌ها می‌شود و ظاهر نامطلوب سلولیت را کاهش می‌دهد.

زیبایی موها

خون­ رسانی بهتر هنگام ورزش برای موها هم مفید است؛ رسیدن مواد مغذی به فولیکول­‌های مو، رشد موها را افزایش می­‌دهد. همچنین کاهش استرس با استفاده از ورزش، شکنندگی و ریزش موها را نیز کاهش می‌هد.

کاهش استرس در اثر ورزش

پوست شخصی که تحت استرس می‌باشد، هرگز ظاهر خوبی ندارد. پیاده روی، شنا، و ورزش‌های هوازی باعث خالی شدن ذهن از افکار غیرمفید، افزایش آرامش، و زیبایی پوست می‌شوند. اثر ورزش در کاهش استرس را می‌توان به وضوح در زیبایی پوست مشاهده کرد.

اگر می‌خواهید از ورزش کردن بیشترین بهره را برای زیبایی پوست ببرید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای ورزش کردن در فضای باز، قبل از ورزش کرم ضدآفتاب بزنید.
  • هنگام ورزش کردن در طول ساعات تابش شدید آفتاب (بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر)، تا حد امکان پوست خود را بپوشانید.
  • از پوشیدن لباس‌ها ی تنگ در هنگام ورزش خودداری کنید.
  • بلافاصله بعد از خارج شدن از استخر، دوش بگیرید.
  • همیشه دستمال یا حوله­ ای تمیز و لطیف برای پاک کردن پوستتان بلافاصله بعد از ورزش همراه داشته باشید.

ایران بدن
irandermatology.com discovergoodnutrition.com  webmd.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

تمرینات مخصوص افزایش قد (تصویری)

Next

بدنسازی و هوازی را با هم انجام بدهیم یا جداگانه؟