ایران بدن

طرز تهیه شربت‌های لاغری طبیعی و خوشمزه

هفت نوشیدنی چربی سوز

شربت‌های لاغری و نوشیدنی رژیمی خانگی اگر به روش درست آماده و مصرف شوند، تناسب اندام بدن را به بهترین شکل ممکن حفظ می‌کنند و به لاغری و کاهش وزن شما کمک می‌کنند. ضمن اینکه خاصیت‌های زیادی مثل آرامش‌بخشی، تقویت‌کنندگی، و خیلی از خواص دیگر برای سلامتی را نیز دارا هستند. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با چند شربت لاغری خوشمزه و طرز تهیه آنها آشنا شوید.

شربت لاغری لیموترش و آب

این شربت لاغری فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. پکتین موجود در پوست لیموترش، به خاطر سرشار بودن از فیبر، علاوه بر این که مانع از جذب سریع قند در بدن می‌شود، رفع عطش نیز می‌کند. مخلوط کردن پوره لیموترش یا یک برش لیمو با چای و سرکه سیب، سرعت کاهش وزن را به حداکثر می‌رساند. سرکه سیب و لیموترش دو ماده‌ای هستند که کاهش وزن را سریع‌تر می‌کنند. چای سبز و چای اوولانگ همراه با لیم ترش از بهترین چای‌هایی هستند که به کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند. سعی کنید آب زیادی همراه با لیمو بنوشید چرا که هر چه بیشتر آب بنوشید، ‌سریع‌تر لاغر می‌شوید.

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید به صورت ناشتا، یک برش لیموترش را درون یک لیوان آب گرم ریخته و میل کنید. نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به کاهش وزن کمک می‌کند. برای انجام این کار باید آب را گرم کرده سپس درون لیوان بریزید و یک برش از لیمو ترش را درون آن بریزید و بگذارید کمی خنک شود سپس مانند چای آن را بنوشید. هنگام صبح، ‌یک عدد لیموترش را خوب شسته و آن را به صورت درسته درون دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و آن را به آبی که طی روز می‌نوشید اضافه کنید.

مقاله مرتبط: تاثیر نوشیدن آب بر لاغری و کاهش وزن چیست؟

شربت لاغری دارچین

دارچین

یکی دیگر از نوشیدنی‌های رژیمی، شربت لاغری عرق دارچین است. یکی از خواص دارچین این است که باعث افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن می شود و در نتیجه بدن نیاز کمتری به این هورمون برای کنترل قند خون پیدا می‌کند. همچنین شربت رژیمی دارچین اثر آرامبخش و شادی‌آور نیز دارد.

مقاله مرتبط: خواص دارچین برای لاغری و کاهش وزن چیست؟

شربت لاغری زعفران

در تحقیقاتی که انجام شده است، نشان داده شده که زعفران اکسیژن پلاسمای خون را افزایش داده و باعث کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول (چربی خون) می‌گردد. شربت لاغری زعفران یک نوشیدنی رژیمی عالی ضد افسردگی است و باعث نشاط و سر زندگی می‌شود.

مقاله مرتبط: کاهش وزن و لاغری با زعفران

[tblg1]

شربت لاغری آلوئه‌ورا

آب آلوئه‌ورا سم‌زدای بسیار خوب و موثر در لاغری است که آن را می‌توان با آب یا آب میوه مخلوط کنید و بنوشید. موارد لازم برای تهیه این شربت:

  • ۱ لیوان ژل شفاف آلوئه ورا (شسته شده) جدا شده از یک برگ عصاره
  • ۱ عدد لیموترش تازه و یا کنسانتره پرتقال
  • ۱ قاشق غذا خوری عسل طبیعی
  • ۱ لیوان آب

در روش اول تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته و بـه مدت ۵ دقیـقه مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست شود. می‌توانید شربت رژیمی را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و سپس میل نمایید.

روش دوم عصاره لیموترش، عسل و آب را درون مخلوط‌کن با هم مخلوط کرده، سپـس ژل جـدا شده از بـرگ کـه قبلا به قطـعات کـوچک بریده و یا ساطـوری‌شـده را به مخـلوط بیفزایید و این شربت لاغری مفید را خنک میل نمایید.

شربت لاغری موهیتو

آب لیمو ترش drink-lemon-fruit-lemon-juice-fresh-cocktail-ice-green-hd-wallpaper-splash

موهیتو یک نوشیدنی رژیمی خوش طعم مکزیکی است که در چند سال اخیر در منوهای بیشتر رستوران‌های ایرانی هم می‌توان آن را پیدا کرد و سفارش داد. روش تهیه این شربت لاغری پرخاصیت بسیار آسان است و می‌توانید خودتان در خانه آن را تهیه و نوش جان کنید:

دو عدد لیموترش بزرگ را چهار قاچ کنید. آن‌ها را با پوست داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید، دو پیمانه آب و ۲/۳ پیمانه عسل اضافه کنید. در غذاساز را بگذارید و ۳۰ ثانیه با سرعت بالا هم بزنید تا لیمو‌ها خرد شوند. البته قرار نیست پوره شوند، فقط باید خرد شوند تا طعمشان خارج شود.

مخلوط آماده شده را از صافی عبور دهید و داخل پارچ آب بریزید. دو پیمانه آب دیگر به آن‌ها اضافه کنید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شوند سپس میل نمایید.

برای سرو موهیتو، قاچ‌های لیموترش را لبه لیوان‌هایی که می‌خواهید سرو کنید بگذارید و تزئین کنید. در هاون کوچک فلزی، نصف پیمانه برگ‌های تازه نعنا را بریزید و بکوبید تا عطر و عصاره آن‌ها خارج شود. مراقب باشید آن‌ها را له نکنید. قصد این است که فقط عطر و عصاره از آن‌ها خارج شود. اگر هاون ندارید، داخل کاسه هم با کمک قاشق چوبی می‌توانید این کار را انجام دهید. در هر لیوان مقداری برگ نعنا بریزید. روی آن‌ها قالب‌های مکعبی یخ را بریزید و در آخر، مخلوط سرد شده را اضافه کنید.

شربت لاغری تخم شربتی

تخم شربتی

تخم‌ شربتی، مقادیر بالایی اسیدهای چرب امگا ۳ دارند و در نتیجه، غنی از آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند. این اسیدها به افزایش متابولیسم چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کنند. این دانه‌ها سرشار از فیبر نیز هستند.

برای لاغری و کاهش وزن طبیعی، استفاده از تخم شربتی در محلول آب یکی از بهترین انواع شربت لاغری برای کم کردن وزن است. اگر تخم شربتی را در آب بریزید و نیم ساعت آن را رها کنید، خواهید دید که دانه‌های سیاه رنگ آن متمایل به خاکستری شده‌اند و ماده‌ی خمیری، لغزنده و ژل مانندی به جای مانده است؛ به همین دلیل، تخم شربتی برای شما مفید است زیرا در معده‌ی شما نیز چنین اتفاقی می‌افتد و باعث می‌شود که مدت زیاد احساس پُری کنید. تخم شربتی علاوه بر داشتن میزان بالایی از فیبر، محلولی ژله‌ای را تولید و به پاکسازی بدن نیز کمک می‌کند. این ماده ی ژله ای با کند کردن فعالیت آنزیم‌ها روی کربوهیدرات‌ها، از تجزیه‌ی سریع آن‌ها در بدن جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، برای گوارش و درمان بافت‌های گوارشی عالی است.

در پایان، مطالعه مقالات زیر نیز می‌تواند برای شما مفید باشد:

طرز تهیه ۱۰ نوشیدنی چربی سوز خانگی قوی برای شکم و پهلو

معرفی ۶ دمنوش لاغری خوشمزه و طرز تهیه آن‌ها

دستور تهیه نوشیدنی خوشمزه کرفس برای کاهش وزن!

خواص زنجبیل برای کاهش وزن و چربی‌سوزی چیست؟

[tblg1]

ایران بدن

indiatimes.com salamatgoo.com livestrong.com webmd.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

اشتهای کاذب؛ ۶ راه‌حل برای رفع مشکل گرسنگی کاذب

Next

اسموتی افزایش حجم و وزن