ایران بدن

آموزش حرکات ورزشی برای داشتن یک رابطه جنسی عالی

مشکلات جنسی ورزش

همه می‌دانیم که ورزش باعث تقویت عضلات و افزایش انرژی افراد می‌شود اما چیزی که کمتر کسی به آن دقت می‌کند این است که ورزش نقشی بسیار اساسی در بهبود رابطه جنسی دارد.

در رابطه جنسی عضلات زیادی درگیر هستند و ما در این مقاله، به چند حرکت ورزشی عالی می‌پردازیم که می‌توانند کمک زیادی به بهبود کیفیت رابطه جنسی نمایند.

ورزش شنا

ورزش شنا

پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافتند که شناگران زن و مرد در دهه ۶۰ سالگی‌شان به اندازه افرادی که ۲۰ سال از آنها جوانتر بودند، زندگی جنسی سالمتری داشتند!
شنا استقامت فرد را بالا می‌برد، انعطاف‌پذیری و قدرت را افزایش می دهد و استرس را کاهش می‌دهد.

اضافه وزن و چاقی دشمن میل جنسی است. شنا، کالری‌های اضافی را می‌سوزاند و باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین، شنا مردان چاقی که به ناتوانی جنسی مبتلا هستند را درمان می‌کند.

ورزش شکم و پایداری بدن

کرانچ

انعطاف‌پذیری و استقامت هسته مرکزی بدن، زیربنای اغلب کارهایی است که شما انجام می‌دهید. این نیرو به شما در داشتن رابطه جنسی بهتر نیز کمک فراوانی می‌کند. بنابراین تمرین‌های مربوط به تقویت هسته مرکزی بدن و همچنین شکم مانند کرانچ انجام دهید.

شما می‌توانید با بالا آوردن بالاتنه و قفسه‌سینه و نزدیک کردن آن به ناحیه لگن (کرانچ کلاسیک) این حرکت را اجرا نمایید یا با بالا آوردن پاها و لگن به سمت قفسه سینه این کار را انجام دهید (کرانچ معکوس)، یا هر دوی این کارها را همزمان انجام دهید (کرانچ دوبل).

حرکت قورباغه

حرکت قورباقه ای

حرکت قورباغه به شما کمک می کند که هنگام داشتن رابطه جنسی، منعطف‌تر باشید. حرکت قورباغه، موجب نرم و منعطف‌تر شدن قسمت ران‌ها و لگن می‌شود. همچنین، اضطراب فرد را نیز کاهش می‌دهد.

حرکت هینج

حرکت هینج Hinge

اگر می خواهید دست ها و پاهایتان به سرعت خسته نشوند، حرکت “هینج ” (Hinge) را انجام دهید.

تقریبا با زاویه ۴۵ درجه به عقب متمایل شوید و پس از چند ثانیه به حالت صاف و مستقیم برگردید و این حرکت را چند بار تکرار کنید. می‌توانید یک وزنه یا هالتر نیست در دست بگیرید.

این حرکت توان عمومی بدن را تقویت می‌کند و باعث می‌شود در هر حالتی که قرار گرفتید، زود خسته نشوید.

حرکات کِگِل (Kegel)

این نوع حرکات ورزشی برای تقویت عضلات پشتیبان مجرای ادراری، مثانه، رحم، راست روده، مقعد و کف لگن طراحی شده است.

این ورزش از بی‌اختیاری ادراری جلوگیری می‌کند و باعث بهبود زندگی جنسی و تقویت میل جنسی شود.  جلوی انزال زودرس را نیز می گیرد. زنان و مردان در کف لگن خود، ماهیچه‌ای به نام پوبوکوکسیژیوس (pubococcygeus muscle) دارند که عملکرد صحیح آن برای سلامت لگن خاصره ضروری می‌باشد.

حرکات کگل kegel

روش انجام: ابتدا، عضله PC را به مدت ۱۰ ثانیه منقبض کنید. سپس ۱۰ ثانیه آن را از حالت انقباض در آورید. این دو حرکت را ۱۵ مرتبه تکرار نمایید. سپس ۱ دقیقه استراحت کنید و به سراغ حرکت بعدی بروید. در حرکت بعدی کگل، این بار عضله PC را به مدت ۱ ثانیه منقبض و سپس ۱ ثانیه شل کنید. این کار را ۱۰ بار تکرار نمایید.

حرکات پلانک (Plank)

بدن قوی به داشتن رابطه جنسی بهتر کمک می کند. پلانک بهترین حرکت برای تقویت عمیق‌ترین لایه های ماهیچه های شکم  و آب کردن چربی‌های آن است. همچنین، ساعد، ران، و باسن را نیز تقویت می‌کند.

حرکت پلانک را روزی یکبار انجام دهید. پلانک به دو صورت انجام می شود، روش معمولی و مرسوم همان حالت شنای سوئدی است که هم می توان روی دست و هم روی آرنج انجام داد و روش دشوارتر آن پلانک یک طرفی است که روی یک دست و یک پا انجام می شود.

حرکات پلانک plank

روش انجام: برای انجام دادن پلانک، آرنج‌ خود را به موازات شانه به روی زمین با زاویه ۹۰ درجه بگذارید و پاهایتان به روی پنجه باشد. مراقب باشید، پشت‌تان به حالت کاملا صاف باشد. در این حالت به مدت ۳۰ ثانیه بمانید. می‌توانید به جای گذاشتن آرنج ها روی زمین، کف دست هایتان را روی زمین بگذارید. اگر هم روی پنجه پایتان نمی‌توانید بمانید، زانوهایتان را روی زمین بگذارید.

حرکت پُل (Pelvic Thrust یا Glute bridges)

حرکت پل

کشش لگن، باسن شما را خوش فرم می‌کند، بنابراین شما خوش اندام به نظر می‌رسید و احساس خوبی خواهید داشت. علاوه بر این، این حرکت به شما کمک می کند رابطه جنسی خوبی تجربه کنید.

برای انجام دادن این حرکت، به پشت دراز بکشید و دست ها را در کنار بدن روی زمین بگذارید و کف دستان روی زمین قرار گیرد. پاها را بهم بچسبانید و مفصل ران را ۹۰ درجه خم کنید . حال با کمک اهرم دست‌ها باسن و کمر را بلند کنید.

ورزش دونفره

زوج‌هایی که با هم و در کنار هم ورزش می‌کنند، صمیمیت بیشتری بین‌شان شکل می‌گیرد. مطالعات نشان داده است که فعالیت‌های فیزیکی، میل جنسی در زن و مرد را افزایش می‌دهد و زوجین پس از ورزش برای یکدیگر جذاب‌تر به نظر می‌رسند. اگر با همسرتان ورزش می‌کنید، حرکات‌تان را با همدیگر هماهنگ کنید. این کار رابطه عاطفی و احساسی‌تان را بیشتر می‌کند.

lifehacker.com
زندگی آنلاین

ایران بدن

یک فکر

  1. بازتاب: آیا رابطه جنسی به کاهش وزن کمک می‌کند؟ | ایران بدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

توصیه های مهم برای شروع بدنسازی

Next

فیتنس یا تناسب اندام چیست؟