ایران بدن

۶ اشتباه صبحگاهی که باعث چاقی می‌شوند

اشتباهات و عادتهای بد صبحگاهی برای کاهش وزن

در رابطه با این مطلب، اگر هنوز نمی‌دانید متابولیسم چیست؟، شاید بهتر باید اول مقاله زیر را بخوانید:

متابولیسم (سوخت و ساز) چیست؟

 متابولیسم (سوخت و ساز) طبیعی بدن، قند خون را تنظیم می‌کند و مسئول کنترل وزن و حفظ سلامت است. متابولیسم بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و با عواملی مانند سن، جنسیت، عادت‌های روزانه، ژنتیک، و جنبه‌های مختلف سلامتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

برای کاهش وزن موفق، جلوگیری از افزایش وزن، و سلامتی، باید عادت‌های بد را کنار بگذاریم؛ به ویژه‌های عادت‌هایی که باعث کند شدن متابولیسم بدن می‌شوند. در این مقاله، اشتباهات و عادت‌های بد صبحگاهی مرتبط با کاهش وزن به شما معرفی می‌شود.

نخوردن یا دیر خوردن صبحانه

کاهش سریع وزن با این صبحانه ها

برای جلوگیری از تولید بیش از اندازه هورمون‌های گرسنگی، سر ساعت مشخص، یک صبحانه سالم بخورید. این کار متابولیسم را افزایش می‌دهد و توانایی بدن را برای سوختن کالری و تبدیل چربی‌ها و قندها به انرژی را تسریع می‌کند.

مقاله مرتبط: برای لاغر شدن در چه ساعت‌هایی غذا بخوریم؟

نوشیدن قهوه یا چای شیرین

coffee ورزش و قهوه

قهوه و چای، از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در هنگام صبح هستند و به شما در رفع حالت خواب آلودگی کمک می‌کنند. به رغم این مزایا، می‌تواند متابولیسم را تحت تاثیر منفی قرار دهد بخصوص زمانی که با قهوه شیر پرچرب، خامه و یا شکر مصرف شوند. بهترین راه، نوشیدن قهوه و چای ساده بدون هیچگونه افزودنی است.

استرس هنگام رفتن به محل کار

رابطه استرس با افزایش وزن و چاقی چیست؟

تحمل استرس، باعث افزایش هورمون کورتیزول و کاهش متابولیسم می‌شود. استرس در واقع یکی از عوامل اصلی ابتلا به اضافه وزن است.

مقاله مرتبط: رابطه استرس با افزایش وزن و چاقی چیست؟

کمخوابی یا پرخوابی

یکی از رایجترین اشباهاتی که متابولیسم بدن را کند می‌کند، کمخوابی به دلیل بیدار شدن خیلی زود در هنگام صبح است. کمخوابی خود عاملی برای افزایش وزن محسوب می‌شود و شما حداقل باید ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید تا سوخت و ساز بدنتان تنظیم شود. همچنین پرخوابی نیز خود عامل دیگر افزایش وزن است.

مقاله مرتبط: آیا اختلالات خواب ‌می‌توانند بر چاقی تاثیر داشته باشند؟

ننوشیدن آب کافی

فواید آب ناشتا و بعد از بیدار شدن از خواب

نوشیدن آب به مقادیر کافی در هنگام صبح عملکرد متابولیسم را در طول روز تحریک می‌کند. بدن شما بعد از دریافت خواب، کم‌آب است و عدم دریافت آب به اندازه کافی، عاملی برای کاهش متابولیسم و اضافه وزن است. نوشیدن آب گرم همراه با لیمو یک گزینه سالم برای آغاز روز است. دقت کنید، بهتر است آب را به صورت ناشتا بنوشید و آب یخ و سرد نباشد.

مقاله مرتبط: تاثیر نوشیدن آب بر لاغری و کاهش وزن چیست؟

مصرف صبحانه ناسالم

خوراکی های شیرین و قندی

مصرف مواد غذایی ناسالم در هنگام صبح (مثلاً مواد فراوری‌شده، آبمیوه‎‌‎های صنعتی، و غیره)، عملکرد سالم متابولیسم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در عوض، مصرف مواد غذایی سالم، منبع اصلی انرژی شما در کل روز محسوب می شود. دریافت کافی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب، و همچنین اجتناب از قندهای تصفیه شده و ساده در هنگام صبح ضروری است.

در پایان، مطالعه مقالات زیر نیز می‌تواند برای شما مفید باشد:

کاهش سریع وزن با این صبحانه ها

خواص جو دوسر برای کاهش وزن

خواص تخم مرغ؛ ۱۰ خاصیت این سوپرغذای سرشار از ویتامین و پروتئین

آیا از معجزه‌‌ای به نام آب لیمو باخبرید؟!

ایران بدن

steptohealth.com salamatnews.com powerofpositivity

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous

اسموتی افزایش حجم و وزن

Next

رژیم جنرال موتورز هفت روزه (GM Diet) چیست؟